Tallinnas asuva kooli direktorina tajun, et linnavõimu fookus ja prioriteedid ei ole hariduse edendamisel. Seda seisukohta jagavad paljud teisedki koolijuhid, kuid Tallinna allasutuste juhtidena hoitakse suu kinni ning kartusest töökoha kaotamise pärast ei hakka ükski koolijuht kergel käel linnavõimu tegevust kritiseerima.
Initsiatiivi ei näidata kas kartlikkuse võ huvipuuduse tõttu. Nii on tekkinud nõiaring – muudatused on vajalikud, kuid need, kes kõva häälega kriitikat peaksid tegema ja käed külge lööma, seda ei julge. Ka võimuerakonnas olevad koolijuhid, kes kuuluvad linnavolikogusse. Ma keeldun uskumast, et nad ausate kooliinimestena ka sisimas on Tallinna koolikorraldusega rahul. Ometi on koolijuhid olnud läbi aegade kogukonna liidrid ja lugupeetud inimesed, kelle arvamusega arvestatakse ja kelle häält kuulatakse.
Täna on valdavalt koolijuhi amet tagandunud administraatori tasemele, kes täidab koolipidaja tabelite ja juhtnööride kaudu antud korraldusi. Seega on koolijuhid vaikivalt andnud muudatuste võtme koolipidajale tagasi, tunnistades mokaotsast, muutke, aga meie need muutjad ei ole. Nii et linnavõim, koolipidaja – Sinu kord! Tee see ometi nüüd ära.
Viimastel aastatel on süvenenud Tallinna koolide drastiliselt erinev tase. Koolide pakutav hariduse kvaliteet seab õpilased ebavõrdsele positsioonile hariduse omandamisel ning hiljem oma elu edendamisel ja hakkama saamisel. Haridus, mida lastele Tallinna erinevatest koolidest võimaldatakse, on ebaühtlase kvaliteediga.
Tallinnas on täna kaheldava väärtuse ja arusaamatu olemusega koole, mida vanemad ei usalda ja mille võtmenäitajad on viletsad, kuid sellest hoolimata lastakse neil edasi vegeteerida. Ometi saaks olukorda parandada mõne otsusega – mõne kooli liitmisega tugevama kooliga, ühendjuhtkondade moodustamisega, mentorluse või juhi vahetusega.