Seni on nõukogu tõestanud vaid oma ääretut ebakompetentsust, määrates „Sirbi“ peatoimetaja kt-ks seikleja, kelle jaoks kultuur on so boring, et piirdus vaid ühe numbriga. Vähemasti natukegi oleks vaja mõtlemisvõimet ja ajusid, et aru saada, et „Sirbil“ on oma väljakujunenud, suhteliselt konservatiivne lugejaskond ja vägagi mõttetu on peibutada seda ZA/UMi manifestatsioonidega. See lugejaskond seda omaks ei võta. Lihtsam on asutada uus väljaanne ja kujundada sellele oma fännklubi, nii nagu on teinud näiteks „Müürileht“.
Paul-Eerik Rummo kõneleb „Postimehes“ sellest, et kultuur ajab üle ääre ja asja olemus peitub riigi võimekuses seda pahisevat katelt kinni maksta, küsides, „mis me ikkagi teeme uskumatu probleemiga, et täiesti arvestatavat kultuuri on järsku saanud liiga palju – rohkem kui maksuvõimelist huvi?“ (Paul-Eerik Rummo, „Kultuuripoliitika on olemuslikult kurjast?“, PM 30.11).
Ma olen Rummoga nõus – riiklikult rahastavat kultuuri on ühe nii väikese rahva jaoks väga palju ja paratamatult tuleb millalgi hakata tegema valikuid. Kuid kindlasti ei tohiks ohvriks tuua „Sirpi“. See leht käsitleb laiahaardeliselt kõiki kultuurivaldkondi ja on väga oluline suhtlusplats professionaalse kultuuri toimimiseks. „Sirp“ on kultuuri ülivajalik instrument. See ei peagi olema leht, mida kõik loevad. Arvatavalt 4000-5000line lugejaskond kõneleb sellest, et see pakub huvi eeskätt kultuuriga seotud haritumaile inimestele.
Samas on lehe mõju oluliselt suurem kui sellest kõneleb lehe tiraaž, sellelt jutuplatsil lähtuvad siirded kogu ühiskonda laiemalt. 80-ndate lõpu murranguliste sündmuste ajal oli just see leht ühiskonnaelu keskne mõtestaja, ja julgen arvata, et „Sirp“ on seda ka praegu. „Sirbi“ toimet ühiskonnale on selles mõttes raske ülehinnata. Millest muust see siis tuleneb, et kultuuriintelligents „Sirbi“ käpardlikule ründamisele nii valuliselt reageeris? Vaid kultuuriprofaan ei suuda seda mõista.
Ülo Mattheus oli üks Sirbi peatoimetaja konkursil osalenutest.