Meetodid protesti läbiviimiseks on üldteada, rõhuvad emotsioonidele, mitte intellektile. Käiku saab lasta lihtsad loosungid («Millal langeb giljotiin?», «Rahvas nõuab!», «Back in the USSR») ning eriti mõtlema ei pea. Clausewitzi kirjutas, et sõda on diplomaatia jätkamine teiste vahenditega. Nii on ka protestiga. Kui diplomaatia enam ei tööta, tuleb võtta plakat. Samas on iga protesti puhul oht, et mõni su väejuht teeb avaldusi, mis hävitavad kogu ürituse. Samuti võib tulla keegi kolmas, protesti «fokusseerida» mingi hartaga, mille olemasolust polnud protestijatel päev varem aimugi, tõmmata niimoodi konfliktist elujõu välja ja asuda nõnda oma eraldiseisvat agendat teostama.
Protest polariseerib konflikti
Võib suure kindlusega öelda, et iga vähegi olulisem ühiskondlik muutus – kuidas parandada rahvatervist, tõsta iivet või hariduse kvaliteeti, panna majandus kasvama, vähendada kuritegevust ja loodusreostust jne – nõuab toimumiseks erinevate teadmiste, oskuste ja võimalustega osapoolte koostööd, mitmeid üksteist täiendavaid samme ning seda kõike pikema aja jooksul, mitte üleöö.
Seega saab ka meie tänane küsimus lihtsamaks, kui mõelda, kumb lähenemine meid ennast pigem sellisele püsivale ja sisukale koostööle kutsub: kas see, kui teine pool sunnib meid jõuga või me leiame ühiste arutelude käigus, et nii on mõistlik? Jah, üks ei välista teist: «mõistlik» võib olla ka jõule alistuda, aga kummal juhul oleme rohkem motiveeritud, innukamad panustama?