Seega on väga tähtis teedest ja liiklusest tulenevate ökoloogiliste barjääride ja killustumise efekti vähendamine ning elusloodusega seotud liiklusohutuse tõstmine. Üks võimalus on sobivatesse kohtadesse läbipääsude rajamine, et metsloomade liikumine poleks häiritud. Samas tuleb märkida, et läbipääsud vaid leevendavad probleemi, ent ei muuda seda olematuks. Näiteks võib tuua Rootsis tehtud uuringu, kus jälgiti põtrade liikumist enne 15 km pikkuse maanteelõigu laiendamist, ehitustööde ajal ja pärast ehituse lõppemist. Kaherajaline maantee ehitati ümber neljarajaliseks kiirteeks ning ääristati ulukitaraga, rajati kolm põtradele sobivat läbipääsu. Eelnevalt püüti läheduses kinni 24 põtra ning varustati GPS-saatjaga, mis võimaldas kindlaks teha loomade teeületused. Kokku registreeriti 135 teeületust, neist 47 leidis aset enne ehitustööde algust, 76 ehitustööde ajal ning kõigest 12 pärast tarade paigaldamist (siis kasutasid põdrad juba läbipääse). Positiivne oli see, et vähenes põtradega juhtunud liiklusõnnetuste arv, ent loomade elu oli hoolimata suhteliselt lühikesele lõigule (15 km) rajatud 3 läbipääsust ikkagi tugevasti häiritud. Metsloom liigub ikka vajadusest, mitte lõbu pärast. Varasemates teiste autorite uuringutes on mainitud, et läbipääsude kasutamine võib aja jooksul siiski suureneda, kui põdrad harjuvad uue olukorraga ja muudavad vastavalt oma liikumisteid. Teisalt on väidetud, et põtrade liikumisteed on väga kindlalt välja kujunenud ning loomad neid ei muuda. Seega tuleb igasuguseid muudatusi teha väga ettevaatlikult ning läbipääsude rajamine ja maantee tarastamine on õigustatud eelkõige teelõikudel, kus barjääriefekt on juba nagunii tekkinud või tekkimas «tänu» kõrgele liiklussagedusele või maantee märkimisväärsele laiendamisele (2+2). Teedeökoloogid üle maailma leiavad üksmeelselt, et maanteede tekitatud barjääriefekti, aga ka loomade liikumist ning jahipidamise mõju (jahiulukite puhul) on kindlasti vajalik põhjalikult edasi uurida. Väga tähtis on ka leida optimaalsed lahendused loomaläbipääsude osas, mis ei tekitaks ebaotstarbekalt suuri kulutusi tee-ehitajaile, ent võimaldaks siiski metsloomade vaba liikumise.