Keskerakonna juht Edgar Savisaar tõi kunagi kasutusse ühe huvitava väljendi – «uue Boroditši tegemine». Nali naljaks, aga neid Boroditšeid tuleb teha ka parempoolsetel erakondadel. Tuleb leida enda seast isiksused, kes suhtlevad rahvaga ja võidavad nende usalduse. Rahvas ei usalda neid, kes vaid plakati kaudu suhtlevad, rahvas vajab, et nendega pidevalt tegeldakse.
Paremerakonnad nimetavad seda põlglikult populismiks. Aga populus tähendabki rahvast. Teatud osa aurust vile peale panna on turunduskulu: seda peab olema piisavalt, aga mitte nii palju, et põhitegevus unarusse jääb. Valijate võitmiseks ei ole tarvis Ülemiste vanakesega duetti laulda, see oleks vaid sektijuhile lubatud suurusehullustus. Kuid siiski, paralleel elust. Ka naisele lillede või lastele kommi ostmine on populism, kuid kaua kannataks perekond isa, kes ühtegi üleliigset kulutust ei tee, vaid ainult Exceli tabelites ja tulevikuperspektiivis elab? Varsti on platsis rohelises ülikonnas naabrimees, kes lilled kasvõi kiirlaenu eest soetab.
Paremjõud püüdlevad massipartei staatuse poole just selles ulatuses, et flirdivad küll vasakpoolsete valijatega, aga mitte piisavalt, et neid enda poole võita. Küll aga pole nad oma algse sihtrühma silmis enam liha ega kala. Lihtsam oleks jääda truuks oma valijaskonnale ja Keskerakonnale sedasi kambakas teha.
Kuid kõige aluseks on inimesed, kes rahvaga pidevalt suhtlevad. Et valija ei peaks seisma valimisnimekirja ees ja tõdema, et tal on valida ainult poliitbroilerite ja tundmatute parteisõdurite vahel. Ja et me ei peaks jälle tõdema, et rahva poliitlauale jäi laiutama ainult munitsipaalburger.