Radioaktiivse vee lekke ehk saastatud vee põhjavette ja merre voolamise peatamiseks võib Jaapani valitsuse ennustusel veel vaja minna 402 miljonit dollarit.
Aichi triennaaliga seotud inimesed kinnitasid mitmel korral, et maavärin ei raputanud jaapanlasi nii palju üles, kui oleks pidanud, sest valitsusele ei esitata nõudmisi ning riik pole võtnud ette midagi, et vahetada tuumaelektrienergia ohutuma vastu.
«Maavärinatest ja tsunamist me ei pääse, see on Jaapani asukohast tingitud eripära, aga sellist katastroofi saaksime vältida. Fukushima katastroof pole tegelikult veel lõppenud, see pole minevik, me peame tegelema tagajärgedega ja vaatama tulevikku,» arvab Igarashi.
Samas ei saa Igarashi kinnitusel triennaali võtta kriitikana valitsuse tegevuse aadressil. Triennaal ei soovi avaldada arvamust või öelda, et see või teine asi on halb. Eesmärk on panna külastajad mõtlema. «Sest inimesed kipuvad maavärinat unustama, tahame neile seda meelde tuletada,» põhjendab Igarashi. «Me pole valitsusega, poliitikutega opositsioonis. Aga kunst saab panna mõtlema selle katastroofi mõõtmetele. Tokyo olümpiamängudega seotud kõnes ütles peaminister, et radioaktiivsus on kontrolli all, võib-olla inimesed usuvad seda. Aga kas see ikka on nii?»
Uudist, et 2020. aastal toimuvad olümpiamängud Tokyos, nimetasid mitmed Fukushima teemat fookuses hoida soovivad inimesed väga halvaks, sest tänu mängude ettevalmistamise edusammudele õnnestub poliitikutel rahva tähelepanu mujale viia.
Triennaali maskotiks on Kenji Yanobe «Sun Child» («Päikese laps») – suure Buddhana kõrguv kollane poiss sümboliseeribki päikeseenergiat kui pääseteed, mida rõhutab Kenji Yanobe töö «Wedding of the Sun» («Päikese pulm») ehk pulmatseremoonia kabel, kus on ka päriselt abielutseremooniat läbi viidud.
Nagu Kenji Yanobe, nii on ka mitmete teiste Aichi triennaalil osalenud kunstnike looming vaatamata süngetele teemadele pigem helge ning välist vormi ja ilu väärtustav. Seda enam eristub Kristina Normani «After War» ehk kuldsõdur. Normani agressiivsus – pronkssõduri ümber toimunud rahutuste dokumentaalkaadritest pritsib vaatajeni viha, äng, raev – on mõjuv.
«Kuna Kristina Norman esitab poliitilisi, sotsiaalseid küsimusi ja tegeleb võitlemisega, siis tundus ta sobiv ja õige ka Aichi triennaalile kutsuda,» põhjendab kuraator Igarashi.