See on väga uhke tulemus ja näitab mitut asja. Esiteks seda, et kümme aastat tagasi UNESCO maailmapärandi nimekirja kantud laulu- ja tantsupidu ei muutu pelgalt turistilõksuks, nagu nii tihti on maailmas suurejoonelisuse saatuseks, vaid see on elus traditsioon. Teiseks seda, et hoolimata oma, moodsas kultuuriruumis isegi arhailisena mõjuvast rituaalsusest, on see kõigi põlvkondade jaoks ikka rahvusliku identiteedi osa. Arvestades, kui tihti me kurdame ühisosa puudumise üle Eesti elus, polegi seda nii vähe.
Samas, ja see tuleb Lauristini uuringust samuti selgelt esile, ei tohiks laulu- ja tantsupidusid võtta iseenesest mõistetavana. Kui ühel pikkade traditsioonidega peol on osalejaid ja kaasaelajaid nii suur hulk, siis on see paratamatu, et juba ainuüksi vanuseline erinevus tekitab peolistes erinevaid ootusi. Traagikaks pole põhjust, sest kõigis peoliste vanuserühmades, välja arvatud 15–19-aastased, nõustuti väitega, et laulu- ja tantsupidu peaks jääma truuks traditsioonile.
On loomulik, et noorimad ei pruugi hinnata pikka traditsiooni. Ent kõik pidulised on kunagi noored olnud ning ometi laulu- ja tantsupidu just sellisena hindama õppinud. Võimalik, et nii küps traditsioon vajab ka küpsemat publikut.
Samas oleks pealekasvavate piduliste soovide arvestamata jätmine lühinägelik. Inimene vajab aega, et üldine traditsioon enese omaks võtta, ja iga põlvkond teeb seda veidi erinevalt. Lihtsustatult, kui sellele põlvkonnale on vaja laulupeo äppi, siis miks mitte?