Huvitavam on nende kolme autori sisuline ühisosa. Püüdes seda sõnastada, võib mõtteharjutusena jagada ilukirjandusliku proosa kaheks.
Üks osa kirjandusest püüab kirjutada elu «suuremaks», leides argisteski olukordades silmale nähtamatuid hoovusi, andes lootust ja lohutust. Selline kirjandus püüab näidata, et elu(s) on alati midagi sügavamat ja avaramat, kui parasjagu silmale paistab. See otsib kujutlusvõime abil võimalusi lugejaid nende keskkonnast kõrgemale tõsta, nende mõtteid tiivustada ja tundeid kergendada. See püüab avardada empiirilise maailma piire, nähtamatut nähtavaks nõiduda, substantsiks inimese kõikvõimas hing.
Sellise kirjutuse vastasjõuks on aga kirjandus, mis püsib empiirilise juures ning hindab lootuse ja lohutuse asemel pigem otsekohest soovi inimesi illusioonidest vabastada. Kombatava maailma avardamist võibki selline vaade nimetada tegelikkuse moonutamiseks. Hinge asemel uurib see sageli inimese kehalisust, püüdes näha tema meeleliste kogemuste, tajude tegelikkust. Sellise kirjanduse vapilauseks sobiks ütlus Muriel Barbery «Siili elegantsist»: «Me oleme füüsiliste nähtuste külmale determinismile allutatud loomad.» Üldjoontes võib öelda, et Kõomäe, Birmajeri ja Millási teosed liigituvadki sellise kirjutuse alla. Näiteks Juan José Millás paistab oma lugudega ütlevat, et kujutlusvõime moondab tegelikkust, kuna inimestel on kombeks oma kujutlusi tegelikkusele peale suruda, unenägusid ja aimdusi tegeliku tõe pähe võtta, illusioone füüsiliseks muundada.
Marcelo Birmajeri tegelaste valikud ja otsused on seotud konkreetselt seksuaalse ihaga – loos «Inimesed on elus» annab ema oma lapsele rahustit, et kõrvaltoas segamatult abielu rikkuda, mis ei takista minategelast sellist naist ihaldamast. Millás kirjeldab vanemate ja laste vahelisi seoseid just füüsiliste juhtumiste ja kogemuste kaudu – isa sülitab tänavale ning muutub selle füüsilise akti kaudu pojale võõraks. Kuigi Millás armastab esmapilgul uskumatuid metamorfoose, on need sageli kehalised, seotud just füüsiliste iseärasuste või toimingutega, seksuaalsusega sealhulgas. Seetõttu tundub, et mängulises jutukeses «Mis maksavad hinged?» on midagi programmilist: kurat ei taha enam hingi, vaid kehasid. Birmajerile omakorda meeldib kujundada karakterit mingi füüsilise veidruse kaudu, seda veidrust võimendades, paisutades: «Taksojuht noogutas sõnagi lausumata ja alles nüüd märkas Ribalta tema hiigelsuurt nina. See oli nii suur, et kui taksojuht pead liigutas, jäi mulje, nagu võiks ta kogemata tahavaatepeegli puruks lüüa» (lk 108).