Muu hulgas peaks olema tagatud, et tulevase nõukogu liikmete seas ei oleks selliseid, kes lähtuvad erakondlikest huvidest. Austria mudelis on reegel, et nende nõukogu liikmed ei tohi enne nimetamist olla poliitilisel ametikohal ega isegi mitte erakonna liikmed vähemalt neli aastat. Ka meil oli selline tingimus esialgu kõne all, aga nüüd on see kadunud. Aruteludes on pakutud, et nii ei jääks piisavalt palju kompetentseid inimesi, kes üldse kõne alla võiksid tulla. Seega erakondlastest me selles nõukogus ei pääse.
Kuid erakondlik juhtimine kipub toimima viisil, annad sõrme, võtab käe. Mäletame ju hästi, kuidas algselt püüdsime Eestis saavutada parteilistest mõjudest vaba ametnikkonda, ning kuidas järkjärgult, alguses ühes, siis teises valdkonnas ametnikkond järjest sügavamalt erakonnastati, kuni ministeeriumide kantslerite ja maavanemateni välja. Kas meil on tõesti nii suur soov ülikooli juhtimisel sellist riski võtta?
Teine erinevus Austria mudeli rakendumisest on selles, et meil on erakonnaväliste arvamusliidrite väljakujunemine alles algusjärgus. Kui aruteludes on jõutud selle küsimuseni, kes ikka selle uue nõukogu 11 liiget olla võiks, siis loetletakse hoogsalt 3–4 head kandidaati. Kahjuks kipuvad need nimed ikka ja jälle korduma. Ning kordagi pole vähemalt mina kuulnud ühtegi loetelu 11 kompetentsest ja usaldusväärsest erakonnavälisest tulevase nõukogu liikmest.
Uue otsustuskogu kolmas puudus on, et välisel otsustajal on raske ülikoolisiseseid toimemehhanisme ja reegleid mõista. Praeguse kuratooriumi parimategi liikmete kohta on avaldatud imestust, kuivõrd vähe nad ülikooli siseelus orienteeruda suudavad. Seda ei saagi neile ette heita. Sest kuidas nad oma pungil täis päevaplaanide juures saaksidki leida piisavalt aega, et ennast ülikooli toimimise hingeelu küsimustega kursis hoida?