Soome kuulub rühma, millele Hallin ja Mancini on andnud nime «demokraatlik-korporatiivne». Sellest rühmast leiame kõik Põhjamaad ja suure tüki Kesk-Euroopat.
Nendes maades on tugevad juured sotsiaaldemokraatial, ühishuvide tunnetamisel, võrdsete õiguste ideedel. Riik toetab ajakirjandust (koolitus, avalik-õiguslik ringhääling, trükiväljaannete null-käibemaks), samas tagab selle iseseisvuse. Rootsi oli esimene riik, kus juba 1766. aastal kirjutati pressivabaduse idee põhiseadusse.
Hallini ja Mancini hinnangul ei ole demokraatlik-korporatiivne süsteem puudusteta. Kuivõrd huvigrupid (ametiühingud, tööandjad, kirik, erakonnad jt) sõlmivad kokkuleppeid isekeskis ja enamasti suletud uste taga, jääb ajakirjandusele sageli vaid passiivse kõrvalseisja roll. Selline asend hoiab ajakirjanduse tasakaalukust, kuid ei võimalda ühiskonnal avalikult ja avameelselt olulisi teemasid lahti rääkida.
Eesti poliitiline kultuur on teistsugune. Tabuteemasid meil peaaegu pole – kõik kistakse avalikuks. Peamiselt poliitikute poolt, sest erinevalt Põhjamaadest käib poliitiline kommunikatsioon Eestis valdavalt meedia kaudu.
Meedia vahendusel suhtlevad omavahel huvigrupid, saadavad signaale opositsioon ja koalitsioon, erakondade võistlevad tiivad ning isegi valitsuse liikmed (meenutagem ministrite märgukirju üksteisele, mida nad ajakirjandusse lekitasid). Poliitikute blogid pole pelgalt nartsissismi väljendused, pigem katsed «suure» ajakirjanduse tähelepanu pälvida.
Kahjuks ei ole kommunikatsioonitoru rolli täitval Eesti ajakirjandusel võimalik ise puhtaks jääda. Kui poliitikas on aktsepteeritud valed, siis ajakirjandus – hoolimata materjali filtreerimisest – ei pääse pooltõdedest.
Käsikäes liigub ka ajakirjanduse ja poliitikute usaldusväärsus: üldiselt allapoole. Siiski usaldatakse Eestis ajakirjandust rohkem kui erakondi, riigikogu või valitsust. Eesti ajakirjanduse usaldusväärsus on üle Euroopa keskmise, kuid jääb maha Põhjamaadest.