Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Peep Pahv: ohtlik piirang

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Postimehe sporditoimetuse juhataja Peep Pahv.
Postimehe sporditoimetuse juhataja Peep Pahv. Foto: Peeter Langovits

Täna lühendame kasutamisaega, homme keelame üldse ära. Just nii võib minna Eestis väga levinud naastrehvidega.

Küll kurdavad keskkonnakaitsjad naastrehvidega sõitmisest tekkivate kahjustuste üle, küll põhjendavad teemeistrid sellega nigelalt ehitatud maanteede kiiret lagunemist.



Peamiselt linnas sõitvad ja reaalsest elust eemal viibivad seaduste koostajad võivadki seepeale öelda, et kõik – keelame nende kasutamise sootuks.



Maal, väiksematel maanteedel liikuvate autojuhtide suhtes on see aga kuritegelik. Suurtel või lumistel teedel sõites ei anna naelad küll erilist eelist, kuid üleni jääs kumera pinnaga teel on naastud sohvrile ainsad abimehed.



Isegi igasuguste piirkuupäevade seadmine, rääkimata keelustamisest, on rumalus – kiilasjääd kohtab teedel kõige tihedamini hilissügisel ja varakevadel ning just siis on naastrehvidest kõige rohkem kasu.



Pole mõtet karta, et autoomanikud naastrehve kuritarvitavad. Raske uskuda, et mõni täie mõistuse juures olev inimene kruvis seni naastrehvid alla 1. oktoobril, nautis nende asfaldiga kokkupuutest tekkivat klõbinat sooja maini ning läks sügisel poodi velgedele uusi ümbriseid ostma. Kui aga selliseid arulagedaid tegelasi leiduski, oleks ilmselt targem nad liiklusest sootuks eemal hoida.



Nagu ka need roolikeerajad, kes lund nähes gaasi- ja piduripedaali segamini ajavad ning isegi pärast lumesaha käiku maanteedel ikka 80ga töristades liiklust segavad.



Huvitav oleks teada, millal kavatsevad lumehangede vahele varjudes luuraja kombel (ilmselt pole kaugel aeg, mil politsei autodele väljastatakse lumega ühte sulandumiseks valged katted) kiirust mõõtvad politseinikud alustada selliste liiklejate trahvimist?



Sama huvitav oleks ka teada, kas needsamad teel venivate autode juhid ise taipavad, palju liiklusõnnetusi nende tõttu juhtub?



Iga autojuht ju teab, et liikluse üks ohtlikumaid manöövreid on möödasõit. Kuid just sellise ebamäärase kiirusega sõitvaid ning iga vastutuleva auto kohal igaks juhuks piduripedaali sõtkuvaid peremehi sisaldavad liiklusvahendid tekitavad teistes juhtides närvilisust ning sunnivad endast mööduma. Eksimuse korral võivad tagajärjed olla kurvad.



Loomulikult võib öelda, et sõitkem aeglasemalt, see suurendab liiklusohutust. Isegi ajakirjanduses on kõlanud halenaljakaid väiteid, et naastrehvidest loobumine vähendab sõidukiirusi ning sellega väheneb õnnetuste arv. Õige, kuid tean veel tõhusamat retsepti – tuleks keelustada kiiremini kui 90ga liikuvate autode kasutamine.

Märksõnad

Tagasi üles