Sama ühildamatuse probleemi all kannatab dokumendi «Kultuuripoliitika põhialused aastani 2020» kavand, mis kirjeldab meetmeid professionaalse kunstiloome paremaks korraldamiseks ja loovust väärtustava ühiskonna arendamiseks (sel teel, et inimesed tegelevad kunstiloomega), kuid mainib üsnagi õõnsalt, et need tegevused peaksid toetama kultuuri nii, nagu sellest räägitakse põhiseaduse preambuli kontekstis.
Kultuuri laiemat mõistet kompab palju paremini riiklik strateegia «Säästev Eesti 21». See dokument märgib erinevust termini põhiseaduslikus tähenduse ja institutsionaliseeritud loometegevuse vahel ning defineerib kultuuri (tõenäoliselt kultuurisemiootikast lähtudes) ruumi metafoori abil, kasutades mõisteid «eesti kultuuriruum» ja «eestluse eluruum».
Sellegipoolest on eesti kultuuriruum siin defineeritud üsna ebaõnnestunult kui «eesti traditsioonil ja keelel põhinev ühiskonnaelu korraldus». Definitsiooni probleemid on ilmsed. Esiteks, mida võiks tähendada see, et mingi ühiskonnaelu korraldus põhineb ühel või teisel keelel? Kas seda, et selle keele grammatilised struktuurid peegelduvad ühiskonna institutsioonides? Kui palju käändeid, nii palju ministeeriume?
Või peab see tähendama, et mingid tegevused lähtuvad sellele keelele eriomastest sõnakujudest? See oleks absurdne, seda enam, et enamik ühiskonnaelu korraldust puudutavaid mõisteid on tõlked teistest keeltest. Tegelikult pole siin vist võimalik mõtelda midagi enamat kui seda, et üks ühiskond ajab teatud valdkondades asju ühes või teises keeles. Teiseks, millistel eriomaselt eestilikel traditsioonidel võiks põhineda Eesti ühiskonnaelu korraldus?
Kui me nimetame oma ühiskonnakorralduse põhimõteteks demokraatiat, võimude lahusust, kui me uurime tänast noortekultuuri, majandustegevust või inimeste väärtushinnanguid, siis kõik sellised asjad on meil õnneks või kurvastuseks (ida-)euroopalikud. Milline osa Eesti koolielu korraldusest või meditsiiniasutustes läbiviidavast ravist põhineb eriomaselt eesti traditsioonidel? Ning millisest Eesti ajalooperioodist pärit traditsioone tuleks normatiivses mõttes eestilikeks pidada?