Kolmandaks osutati, et mahukus, pildirohkus ja kvaliteetpaber muudavad õpiku raskeks. Eelnimetatud ministri määrus sätestab, et 1.−3. klassi ühe õpiku kaal või mitmeosalise õpiku kogukaal võib olla kuni 400 grammi. Teises kooliastmes võib õpik kaaluda kuni 450 grammi, kolmandas kuni 500.
Kaalumised näitasid, et paljude õpikute puhul ei ole selle nõudega arvestatud. See mõjutab omakorda sotsiaalministri 2001. a määruse täitmist, mis kehtestas koolikoti raskuspiirangud: esimeses kooliastmes võib koolikott kaaluda kuni 3 kg, teises kuni 3,5 kg, kolmandas kuni 4,5 kg. Ettepanekut, et kirjastused avaldaksid ise õpiku kaalu grammides, ei ole realiseeritud.
Neljandaks pandi ette, et ministeerium kaaluks õpikute ja tööraamatute autoritega riigi tasandil lepingute sõlmimist selliselt, et õppekirjandus oleks välja antud Creative Commonsi litsentsi alusel. See võimaldaks lisaks trükitud õpikutele kasutada õpiku sisu elektroonilist versiooni. Ettepaneku kohaselt sooviti saada õpikute sellist digiversiooni, mis avaneks igasuguses elektronseadmes (oleks vajadusel konverditav) ning mida igal õpetajal oleks õigus kasutada oma täiendustega.
Põhimõte, et kõik õpikud peavad olema kättesaadavad ka digitaalselt, on nüüd kirjutatud ka uude PGSi. Ministeerium vastas koolijuhtidele, et riik võtab senisest suurema vastutuse kvaliteetse õppekirjanduse olemasolu eest ning kasutab edastatud ettepanekuid õppekirjanduse rakendusmääruse koostamisel ja läbirääkimistel kirjastajatega.
Sügise saabudes jagati lastele uusi õpikuid ja ilmnesid uued küsitavused. Saatsime pildid ühe töövihiku vigadest ministeeriumile, kes edastas need SA Innove aineeksperdile. Innove tunnistas, et neil ei ole pädevust sekkuda − seni on nad palunud kaebuse esitajal ise võtta ühendust õppekirjanduse väljaandjaga, andes kaasa aineeksperdi hinnangu. Ministeerium lubas analüüsida, kuidas ja mil määral on riigil võimalik vigade ilmnemisel sekkuda.
5. septembril toimunud Tartu koolide hoolekogude ümarlaual peeti õppekirjanduse hinna ja kvaliteediga seotut oluliseks küsimuseks. Ümarlaua juurde otsustati asutada e-õppekirjanduse mõttekoda, mille põhieesmärk on toetada e-õpiku avatud platvormi ning seada vastukaal kinnist platvormi toetavate kirjastajate lobitööle.