Tema kangelase või antikangelase – sõltub mõistagi sellest, kes filmi vaatab –, noore, ausa, kuid ara kirjaniku Fredi eksistentsiaalne äng, kohanematus kapitalistliku maailma ja selles valitseva konformismiga, nagu ka too heakskiitmise protsess ise ei leia siin just kõige eredamaid situatsioonilisi väljundeid.
Fredi heitlus jääb natuke liiga palju tema enda sisse kinni, liiga suletuks, et hakata talle kaasa elama. Või vastupidi, vastu vaidlema. Tema äng, see, miks Fredist on selliseks muutunud, miks mõtleb nii hirmutavaid mõtteid, nagu väljendub Fredi rase pruut Susanna, vajaks hoopis teravamat, kontrastsemat suhestumist ühiskonnaga.
Miks Õunpuu ei näita, kui nõme on see maailm, too «väike ja haisev egoismi ja kasuahnuse sitanire», mille pärast Fred kannatab, kuid ikka rahu otsustab sõlmida? Miks ta üksnes räägib sellest intervjuudes, veenvalt ja väga huvitavalt sealjuures?
Filmis on sisuliselt ainult üks, olgu, kaks värvikat episoodi, kust see kahe maailma kontrast ilmekalt välja tuleb: peamine neist toimub Susanna isa, autoriteetse lehe peatoimetaja kodus, kus Roman Baskin küsib noorte tulevikku silmas pidades Fredilt: «A mis me sööme, riime või?». Tema abikaasa Rita Raave kisub kohe aga hargnevas väikekodanlikus peredraamas maskid eest, taustal laulab Georg Ots veel don Quijote «Tõotuselaulu», et kõik need üllad aated ja au keset valede kaost, mille eest ta on valmis surema…
Olgu peale et klišee – kes tahab, võib selles mõistagi leida nii mõnegi filmikunsti klassikasse kuuluva tsitaadi –, aga siiski karakteerne, hästi lavastatud ja eredalt mängitud.