Sõna «varjama» kõlab halvasti, kuid sellegi kohta on meie kultuuris positiivne õigustus. Näiteks väidetakse, et interneti anonüümsus on ühiskondliku kriitika jaoks kasulik, sest seda, kes oma nime all võimu jultumust paljastab, võidakse hakata taga kiusama. Tore. Privaatsus tundub nii enesestmõistetav, et seda ei peakski rohkem mõtestama. Ja ometi on selles kontseptsioonis puudu üks element, mis iseloomustab mõningaid teisi kultuurilisi ülevaid väärtusi. Nimelt puudub privaatsuse kontseptsioonis eeskuju pakkumise mõõde. (Ja ärgem ajagem segamini privaatsust tagasihoidlikkusega.)
Igas kultuuris on kangelaslood, mis oma üllaste tegelastega pakuvad eeskuju. Aristotelese järgi see ongi tragöödia ja laiendatult kogu kunsti tähtsaim eesmärk. Romeo ja Julia surevad, aga me saame aru, et armastus võitis. Termopüülide maakitsusel langeb pärslaste vastu võideldes 300 spartalast, aga me jääme alati mäletama, et kodumaa-armastus ja sõdurivaprus on üllad väärtused. Varases kristluses pakkusid samamoodi moraalset eeskuju märtrid, keda tapeti, sest nad julgesid avalikult tunnistada seda, mida oma sisemuses uskusid. See on julgus vastutada iga oma teo ja mõtte eest, sest isegi kui ühiskond arvab teisiti, hinnatakse märtrite valmisolekut jääda iseendaks.
Seesugust isiksuse terviklikkust, mis eitab oma privaatsete mõtete mahasalgamist, leiame ka hilisemast ajaloost. Isegi kui lood Galileo Galileist või
Giordano Brunost ei ole ajaloolises mõttes alati täpsed, on ajalukku ikka läinud legend Galileist, kes inkvisitsioonikohtu ähvarduse ees olevat teatanud: «Eppur si muove! (Ta pöörleb siiski!)» Või Martin Luther, kes Wormsi riigipäeva ees ütles: «Ma ei saa öelda ja ei ütle lahti millestki, sest südametunnistuse vastu astuda pole ei õige ega ohutu. [---] Siin ma seisan ja teisiti ma ei saa.»