Asja kurbloolisus on aga selles, et Eesti päästesüsteem oma senisel kujul upub niikuinii, sest on liiga ebaefektiivne nii masu ajal kui ka parematel aegadel. Niinimetatud «turvatundekomandode» ülevalpidamine on lihtsalt liiga kallis. Jutumärke kasutan siinkohal sellepärast, et riiklik päästekomando, millel puudub (elu)päästevõimekus, on must huumor - petlik turvatunne võib hoopis soodustada inimestel mõtlematut elik hoolimatut käitumist. Majandusteoorias tuntakse seda moraaliriski probleemina, päästest rääkides avaldub probleem selles, et «turvatundekomandoga» valdades juhtub rohkem õnnetusi, kui vaid iseenda abile lootvates kohtades.
Kuidas me üldse selleni jõudnud oleme, et meil on ligi sada elukutselist päästekomandot, mis neelavad palju raha ja pakuvad vähe päästet? Oli ju isegi vene ajal kutseline tuletõrje ainult suuremates linnades ning mujal vabatahtlik tuletõrje. Eestis paraku otsustati 90ndatel vabatahtlik tuletõrje ajaloo prügikasti saata. Olid põhjused selleks mis tahes, ületamatute probleemide tekkimine on olnud vaid aja küsimus. Nii nagu ka 50ndatel, kui nõukogude võim keelustas vabatahtliku tuletõrje kui natsionalistliku igandi. Ei suutnud suur impeerium pidada üleval piisavalt elukutselisi päästjaid, ei suuda seda ka Eesti. Piisava all mõtleme siinkohal hulka, mis tagab kiire ja «elupäästevõimekusega» abi riigi mistahes punktis.
Lahendus probleemile on ammu teada, vaatame siis selleks üle lahe Soome või mujale Euroopasse või kasvõi Venemaale - laupäeval meediasse jõudnud õudses uudises Permi ööklubipõlengust mainiti ära, et sündmuskohale saabus 120 vabatahtlikku tuletõrjujat. See on poole rohkem, kui meie praegune päästesüsteem suudaks abistajaid välja saata sarnase õnnetuse korral Tallinnas.