Tallinna linnavalitsus soovib ühissõiduki piletihindadega vahet teha, kes tallinlane, kes linna piiri tagant, ikka omadele odavamalt ja võõrastele täie rauaga. Tuleb tuttav, see kõik on juba olnud. Leidsin oma arhiivist, et olen samal teemal kuus ja pool aastat tagasi kirjutanudki.
Tollal oli linnavalitsusel – mäletatavasti oli ka siis linnapea Edgar Savisaar – kavas seada sisse linnaelaniku kaart, mis annaks Tallinna registris olevatele inimestele soodustusi. Tollal käis jutt odavamast bussipiletist, mobiiliga parkimisest, ujulas sumamisest ja pidulikust abielu registreerimisest.
Tookord valitses linna Reformi- ja Keskerakonna koalitsioon. Kas suutsid oravad ninasarvikule mõistuse pähe panna, aga tallinlase kaardist ei saanud asja.
Sajad, kui mitte tuhanded inimesed sõidavad iga päev Tallinna tööle mitte oma lõbuks. Nende kodukohas Harju- ja Raplamaal, isegi kaugemal – Lääne- ja Virumaal lihtsalt ei ole töökohti. Vaevalt nad vabatahtlikult nii ebasõbralikku pealinna oma jalga tõstaksid, ikka häda sunnil.
Minu arust on linnaisad jätnud kahe silma vahele ühe asja, mis linnakassasse hoobilt palju pappi tooks. Paljud «võõrtöölised» käivad tööl autoga. Tuleks kehtestada maakatele linnas autosõidumaks.
Kasu linnale pole neist ju kopika eestki! No kui parkimispisku välja arvata. Mupo-mehed võiksid igal hommikul suurte teede otsas seista ja aina raha korjata. See oli muidugi nali, aga mine tea, äkki naljavaene linnavalitsus võtab seda tõsiselt. Siis olen küll plindris ja ütlen ettepanekust lahti.