Eeltoodust lähtub ka päästetööde valdkonna teenistusmudel, mis sätestab paikkondlikult päästeteenuse vajaduse nii päästjate arvu kui vajaliku tehnika osas.
Kokkuhoidu eeldatakse kõikides valdkondades, sealhulgas ka päästesüsteemis. Väiksema raha eest saab tavaliselt vähem, aga kuidas teha nii, et see vähem ei oleks samavõrra halvem?
Siit tulenebki dilemma, mille üle spetsialistid ikka ja jälle arutlevad: kas Eesti vajaks rohkem ühe-kahemehe niinimetatud turvatunde komandosid või siis vähem, aga piisava elupäästevõimekuse ja erioskustega päästeüksusi? Praegu on päästesüsteem valinud viimase arengutee, millele näeb aina toekamat tugiraamistikku kodanikuühenduste panustamisel päästevõrgustiku laiendamisse. Viimaste aastatega on märkimisväärselt kasvanud päästetöid tegevate vabatahtlike seltside arv ning nende toetamisel raha ja koolitustega näeme endal olulist rolli.
On asju, mida vaid emotsionaalselt tasandilt vaadatuna on alati vähe. Raha ja turvatunne kuuluvad nende hulka. Eesti Vabariigis päästeteenuse korraldamise eest vastutava ametkonnana on päästeametil kohustus kujundada päästeteenistuse ülesehitus ja igapäevatöö nii, et see tagaks Eesti rahvale meile eraldatud vahendite eest parima võimaliku teenuse.
Inimlikult on meil raske mitmetele oma pikaaegsetele kolleegidele praegusel raskel ajal ulatada koondamisteade, kuid paraku puudutavad paljud rasked otsused parima võimaliku tulemuse saavutamise nimel paratamatult ka inimesi ja seda kõigis meie päästeala valdkondades. Selline on lahendus, mille eelarve vähenemise tingimustes oleme välja töötanud – eesmärk on võimalikult vähe halvendada päästeteenust tervikuna.
Üldiselt ei ole päästjad harjunud nurisema, sest amet nõuab kohanemist raskustega ning toimetulekut uue ja senikogematuga. Mõistagi tervitaks igaüks lisaraha leidmist, kuigi sisemiselt jääks ikkagi kripeldama teadmine, et need summad saavad võetud kellegi või millegi teise arvel, kusagilt, kus hõlmad ehk juba praegugi märksa rohkem koomale on tõmmatud.