Eurovisioonil on Eesti märgiks tipptasemel telesaade
Magus pirukas Eurovisioon
Juba mõni kuu tagasi soovisid Eesti riikliku mainekujundusprojekti vedajad valitsuselt ametlikku otsust, kus oleks muu hulgas kirjas, et Eurovisiooni lauluvõistlusest peab saama Eesti mainekujunduskampaania avalöök, mida suunavad riigi mainekujundajad, mitte ainuüksi Eesti Televisioon. Ka kolm kuud hiljem pole Eesti märgi «müügimehed» kaotanud lootust haarata nuga Eurovisiooni-tordi lahtilõikamisel enda kätte.
Muidugi on lauluvõistluse korraldamine Eestile enneolematu võimalus tutvustada end Euroopas miljonitele. Kuid ei maksa unustada, et Eurovisiooni lauluvõistlus on ennekõike ikkagi telesaade. Kümned või sajad miljonid eurooplased ei vaata seda mitte Tallinnas Saku suurhalli sinistelt toolidelt, vaid koduselt diivanilt telerist või ehk äärmisel juhul kodulinna mõnes baaris või väljakul ülesseatud ekraanilt. Seepärast sõltub Eesti maine sel kevadel kõige enam sellest, kui hästi, efektselt ning tehniliste ja lavastuslike viperusteta õnnestub läbi viia mitu tundi vältav teleshow.
Teiseks kujuneb Eesti maine kogu lauluvõistlust saatvas meediakajastuses, mis on juba ammu alanud. Sellega seoses käivad Eestis kümned ajakirjanikud, Eestist kirjutatakse ja Eestit näidatakse Euroopa trüki- ja elektroonilises meedias, sealjuures sugugi mitte alati otseselt seoses lauluvõistlusega. Nõnda kujuneb Eesti maine aegamisi juba praegu. Ja lõpuks lisandub loomulikult kõik see, mis toimub maikuus Tallinnas.
Siit selguvadki tegelikult Eesti riigi ja Tallinna linna põhilised võimalused Eurovisioonil «kaasa laulda» - hoolitseda kogu suurürituse taustsüsteemi eest. See on turvalisus, transport ja kogu muu infrastruktuur, linna väljanägemine, suhtumine külalistesse, nende teenindamine jne.
Pruugib mõne välisajakirjanikuga kusagil Tallinna vanalinna pimedal tänaval midagi juhtuda, kui negatiivne märk Eestist läheb maailma teele. Ning siis ei aita kõikjal lehviv abstraktne Eesti märk enam midagi. Liiati seda märki ju veel polegi.
Eurovisiooni korraldamine on usaldatud avalik-õiguslikule televisioonile ja töö käib ammu. Heade ideedega kaasa aidata vaevalt keegi keelab, kuid pole õige nõuda panuste ümbertõstmist, kui võidujooks juba käib.