Operatsioonide ministeriaalse sanktsioneerimise süsteem, eeskätt riikliku otstarbekuse ja maine kaitse huvidest lähtuvalt, ei kaitse küll sada protsenti nurjumiste eest, kuid välistab otsesed seaduserikkumised ja kompetentsi ületamised, mille vahe võimuliialduse ja ametikuriteoga on tabamatu.
Eesti julgeolekuasutuste süsteemi ülesehituse alused loodi 1992. aastal, põhinedes kompetentside lahutamisel sise- ja välisluure vahel, vältimaks infomonopoli. Koordinatsioonimehhanismi loomine, tagamaks nõnda info integreerimist, lisandus järgneval aastal.
Lahendust on kiitnud meie NATO-partnerid ja seda on teistele Kesk- ja Ida-Euroopa riikidele eeskujuks seatud. 2001. aastal jõuti julgeolekuasutuste seaduseni.
Süsteemi tuleb edasi arendada, väljuda korralduslikust seisakust ning jõuda julgeolekuasutuste ministeriaalset juhtimist ja kontrolli sisse seades luuretegevuse pädeva riikliku suunamiseni, olukorda, kus info edastus vahetule tellijale ning selle piisav üleriiklik integreerimine ning konsolideerimine on otsustavad komponendid riigi juhtimiseks olulise luureteabe hankimisel ja julgeolekuohtude vältimisel.
Ümberkorralduste vajadusele viitavaid näiteid, mida nii avalikkus kui poliitika kujundajad peaks tajuma, on ilmsed.
2007. aasta aprillisündmuste mahamagamine julgeolekuasutuste poolt. Toimunut ainult kapo süüks panna on lühinägelik. Kogu julgeolekuasutuste eelhoiatus- ja reageerimissüsteem vajus läbi – alates «tellijast» ehk ministeriaalsest tasandist, mis ei täitnud luure juhtimise rolli, ja «hankijast» (kapo, teabeamet), mis oli passiivne, kuni «integreerijani» (julgeolekuasutuste koordinatsioonibüroo), millel puudus tervikpilt. Tegu oli luuretegevuse korralduse pankrotiga.
Simmi kaasus, millele eelnes mitu suuremat või pisemat, tõenäoliselt teatud puhkudel ka mahavaikitud või pisendatud riigisaladuse leket. Paraku ei andnud kokkuleppemenetlusega kiirkäigul läbiviidud kohtuprotsess Herman Simmi üle vajalikke vastuseid nõrkadele kohtadele riigisaladuse kaitse süsteemis, kuigi üldpreventsiooni huvides olnuks selline kohtuvõimu sõltumatu hinnang ülioluline.