Läti konstitutsioonikohus nõustus parlamendi ja valitsusega ning jättis aprillis 2009 kaebuse rahuldamata, märkides veel lisaks, et Euroopa Liidu lepingu uus artikkel, mis liidust väljaastumist lubab, annab selleks palju suuremad võimalused kui klassikaline rahvusvaheline õigus.
Tšehhi ja Läti konstitutsioonikohus pole ainukesed õigusorganid, kes on Lissaboni lepingut analüüsinud. Prantsusmaa ja Hispaania konstitutsioonikohus vaagisid omal ajal juba Euroopa põhiseaduse lepingu teksti, Prantsusmaa konstitutsiooninõukogu tegi seda presidendi palvel uuesti ka Lissaboni lepinguga. Lisaks lahkasid Lissaboni lepingut Belgia ja Hollandi riiginõukogu.
Tuntuim on aga Karlsruhes asuva Saksamaa põhiseaduskohtu arvamus, mis tõi koguni kaasa teatud muudatused Saksamaa seadustesse. Nimelt leidis Saksamaa põhiseaduskohus, et seaduses puudub täpne mehhanism, mis võimaldaks Saksamaa parlamendil kontrollida, kuidas Saksa valitsus Euroopa Liidu otsuste tegemisel hääletab. Rahvusparlamendi osalus protsessides peab olema tagatud ka siis, kui Euroopa Liidu aluslepinguid saab lihtsustatud menetluses muuta.
Vahest olulisemgi kui need konkreetsed kohtu ettekirjutised, mida Saksa seadusandja ka täitis, on see, et Saksamaa põhiseaduskohtu kohaselt jääb Euroopa Liit ka pärast Lissaboni lepingut eriliseks riikide liiduks ega muutu föderatsiooniks. Nii on kohtu arvates Euroopa Liidus liikmesriikide vahel tihe ja pikaajaline side, liit teostab küll lepingulisel alusel avalikku võimu, aga selle liidu põhikord allub liikmesriikidele ja selles liidus on rahvad, st liikmesriikide kodanikud need, kellele toetub riikide demokraatlik legitimatsioon.
Siiski hoiatas Karlsruhe kohus, et suveräänsete riikide lepingulisel liidul põhinev Euroopa ühinemine ei tohi ka edaspidi võtta sellist kuju, et liikmesriikidel ei ole enam piisavalt mänguruumi majanduslike, kultuuriliste ja sotsiaalsete elamistingimuste poliitiliseks sisustamiseks. See puudutab eriti neid valdkondi, mis on seotud kodanike põhiõiguste ja vabaduste kaitse ja sotsiaalse julgeolekuga ning mõjutab kultuurilisi, ajaloolisi ja keelelisi eelarvamusi. Seejuures kasutas Saksamaa põhiseaduskohus kavalat sõnastust, mille kohaselt põhiseaduslik ja euroopaõiguslik rahvusliku konstitutsiooniidentiteedi tagamine käivad Euroopa õigusruumis käsikäes.