Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Maarja Aeltermann: Kas teil häbi ka on?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Maarja Aeltermann
Maarja Aeltermann Foto: Postimees.ee

Kui noorema põlvkonna esindajad pärast Viru keskuses veedetud väsitavat päeva koju jõuavad, istuvad nad loomulikult kohe arvuti taha. Seda siiski juhul, kui pole vaja vanematega taskuraha pärast tüli üles kiskuda.

Meeliskohaks internetis ei ole enam ammu MSN või rate.ee, populaarsust on kaotamas ka Orkut. Pikemat aega köidab meie tulevaste tegijate meeli hoopis YouTube. Koht, kuhu kõik võivad üles riputada põnevamaid hetki oma koduvideoteegist, klippe populaarsematest sarjadest ja palju muud. 2005. aastal loodud portaalist võib tosina kategooria alt leida tuhandeid videolõike, millega end lõbustada tunda, et sina oledki maailma kõige normaalsem inimene.

Valik on suur ning igaüks leiab endale lemmikud, kelle üle hiljem muljeid vahetada. Palju vaatajaid kogus äsja lõppenud saade «Eesti otsib superstaari» ja ka selle välismaised versioonid «Pop Idols» ja «The X-Factor». Enim publikut ei saa siiski mitte võitjad, vaid eelvoorudesse kandideerijad, kellest üks kahtlasem karakter kui teine.

Labast huumorit jagub ka kodus valmistatud filmilõikudesse, mille kõrval saatesari «Kõige naljakamad koduvideod» kindlasti kahvatub. Need, kes intellektuaalsemat elamust otsivad, võivad aga leida parimaid palu BBC kvaliteetsarjadest ning meenutada härdal pilgul hetki oma lemmikfilmidest või muusikavideotest.

YouTube’i idee on end igati õigustanud, sest oma viieteistkümnest kuulsusrikkast minutist ei suuda paljud ära öelda. Üllatusena võib leida ka palju eestimaiseid õnneotsijaid. Iseasi, kas see tuntus neile hiljem positiivset tagasisidet toob, paljud peaosalised peavad ehk mõnda aega paberkott peas ringi käima. Vaatajale on elamus igatahes garanteeritud.

Eesti reklaamitegijad võiksid YouTube’is surfates leida aga palju häid ideid oma kampaaniate jaoks. Kui mõni aeg tagasi ilustasid tänavaid plakatid joobnud alaealistest, mis kutsusid üles alkoholi mitte ülemääraselt tarbima, siis tänane noorteiidol Superstaari-Taavi on leidnud hoopis parema väljundi: «Ära joo! Parem ime muna!»

Tagasi üles