Samas on olnud minu kogemus õppejõuna ja vaimulikuna, et religioon huvitab ka paljusid inimesi, kes ennast ühegi usundi järgijateks ei pea, ja see huvi ei ole alati sugugi puhtintellektuaalne, vaid sageli vägagi isiklik.
Kui me vaatame ka religioonide olukorda maailma mastaapides, siis võib öelda, et mitte miski ei kinnita James George Frazeri (1854–1941) ennustust, et usundid surevad välja ja loovutavad oma koha teadusele. Sellele kõnelevad vastu vanade usundite visa edasielamine maailmas, mis on sootuks erinev maailmast, milles need usundid tekksid, uute usundite sünd, kristluse jõuline levik väljaspool Euroopat ning islami renessanss, mille mõju ulatub ka Euroopasse.
Mida võib sellest järeldada? Ilmselt seda, et inimkond (resp inimene) vajab religiooni. Ja seda hoolimata fanatismist, fundamentalismist, usuliselt motiveeritud sallimatusest ja vägivallast ning kõigist teistest religiooni varjukülgedest. Võib vaid küsida, mis siis ikkagi on religioonis nii lummavat ja atraktiivset miljonite ja miljardite inimeste jaoks terves maailmas.
Vastus sellele küsimusele sõltub ilmselt sellest, kes on küsija. Kristlik teoloog vastaks sellele küsimusele, et kuna inimene on Jumala poolt loodud, siis on temas olemas ka loomupärane tung igaviku ja lõpmatuse järele, mis leiab endale rahulduse religioonis. Aga teoloogia on keel, mis kõnetab vaid neid, kes tunnistavad teoloogia põhieeldust, usku Jumalasse.
Küsimusele, milleks on vaja religiooni, püüab vastata ka religiooniteadus, mis ei eelda usku Jumalasse, kuid ka ei halvusta seda ega ka teisi religioosseid uskumusi, sest üks religiooniteaduse eesmärke on mõista religiooni kui inimkonna ajaloos suurt rolli mänginud ja veel praegugi paljude inimeste elu mõjutavat vaimset fenomeni.