Valija tüdimus
Kahtlemata on Kruusel raskem silma paista kui tema eelkäijal, alati särava naeratusega Jänesel. Ka käegakatsutavaid, selgelt tajutavaid töövõite ja sirgeselgseid otsuseid on tal vähem kui eelkäijatel. Sõnakas Ansip avas Aura veekeskuse, ehitas ülipopulaarseks osutunud Turusilla, pidas vangla teemadel kirgliku lahingu justiitsministeeriumiga, loetelu võiks jätkata pikalt.
Kruusele jäi avada uus sild kesklinnas botaanikaaia juures, aga vähesed on aru saanud, miks Reformierakond seda ülikallist silda sinna surus. Kaugema kandi rahval on ehk keeruline mõista, miks peaks uue silla avamine tuska tekitama. Aga seepärast, et sadakonna meetri kaugusel üks juba on. Samas on aastaid kõneldud, et linna poolitava Emajõe ületamiseks oleks uusi sildu vaja hoopis linna servadesse.
Linnavõimu kimbatus ühistranspordi korraldamisel, rattateede ehitamisel või piisava hulga lasteaiakohtade loomisel on hambus nii linnarahval kui opositsioonil.
Rahvusvaheline lennujaam nüüd küll on, aga bussijaam on just «tänu» Reformierakonnale andestamatu kööbakas. Raudteejaama ümber käib aga abitu tüli, mis on jätnud rongiootajad lageda taeva alla.
Teisalt. Mullune uuring näitas, et 91 protsenti tartlasi on oma kodulinna kui elukohaga rahul ja rahulolu on võrreldes varasemate uuringutega paranenud. Eluolu ja kesklinna väljanägemine mõnes aspektis tõesti ongi.
Suuri lauslollusi (kui 161 miljonit krooni maksnud sild, mis on suur ja paljude arvates lollus, välja arvata) ka ette lugeda pole. Linna võlakoorem on küll suur, aga asi pole nii nutune kui Pärnus. Linnatelevisiooni pole. Raekoja platsil küttepuid ja talvekartuleid ei jagata. Muidugi ei saa veebiküsitlusi põhjapaneva tõena võtta, aga Tartu Postimehe lugejaist 38 protsenti hindas Reformierakonna, Keskerakonna ja Rahvaliidu koalitsiooni tööd linna juhtimisel väga heaks, vähemalt rahuldavaks pidasid seda enam kui pooled.