Samal ajal kui Savisaar lõikab ühe lindi teise järel, kohtub, kellega vaja, ehib rinda uute ordenitega ja tema oponendid kordavad ühel häälel leierkastina «lasteaiakohad–tasuta ühistransport–Tallinna televisioon», on pealinnas tegelikult ridamisi asju, millest võiks kohalike valimiste kontekstis rääkida. Mujal küllap nii olekski. Tallinna valimisvõitlus, kus mängu juhivad parteide tagatoad, avalike suhete bürood ja reklaamifirmad, tuhiseb maistest probleemidest kõrgelt üle.
Neeme Korv: ei tööta!
Keskerakonna «Töötab!» on mitmetähenduslik ja -kihiline loosung. Hästi välja mõeldud ning edukas. Aga sisuliselt? Jah, ega kui tahes halb linnavõim Tallinna linna ilmselt seisata suuda. Isegi siis, kui ehitaksid vaid need, kes raamatute vahele meelehead jätavad, ei saaks linn Ülemiste vanakese meelehärmiks kunagi valmis.
Aga miks peaks üks masinavärk töötama nii nagu paukuv ja tossav diiselmootor? Ülevaatuselt sellisega läbi ei lähe. Sel juhul mootor ju põhimõtteliselt ei tööta. Tallinna bussijaam on üks niisugune näide. Jah, bussid käivad, inimesed liiguvad kiiresti ja hulgakaupa. Jaamahoonetki sai hiljuti vuntsitud. Aga ...
Kõigepealt tunnen kaasa kõigile sinnakanti sattuvatele roolikeerajatele, sest Masina ja Lastekodu tänava asfalt oma kerkinud-vajunud kaevukaantega on hullem kui põrgu eeskoda. Bussijuhtidele pole see ainus mure. Sissesõit jaama läbi ajast-arust kitsaste tänavate on õudus kuubis. Jaama pöörates tuleb avada tõkkepuu ja see võtab mõnevõrra aega, mistõttu suur sõiduk blokeerib kogu Lastekodu tänava.
Bussijuhte segavad tihti taksod, kuid ka taksojuhtide elu pole kuigivõrd kergem. Paar privilegeeritud firmat saavad üksikutes kohtades bussijaama juures peatuda. Kuid neilgi on seal kitsas ja ebamugav. Aga taksofirmasid on palju ja ülejäänud peavad vaatama, kuidas saavad. Reisijate väljalaskmine on keeruline, sest tavaliselt tulevad inimesed suure pagasi ja/või lastega ning kogu protseduur nõuab aega. Ette tellida pole taksot õieti kuhugi.
Bussijaamast üle Lastekodu tänava on parkla, kus kedagi bussi peale saates või kellelegi vastu tulles saab 30 minutit tasuta seista. Kõnealune parkla jagab ruumi taksode ja tasulise parklaga ja on sedavõrd kitsuke, et kui keegi vähegi lohakalt pargib, on osa kohti kasutud. Ruumipuuduse tõttu on pagasi autosse pakkimine paras peavalu.
Ja reisijad? Inimeste liikumine bussijaama ümbruses pole leebelt öeldes kuigi hästi juhitud. Nad veeretavad-veavad oma raskeid kohvreid-kotte mööda asfaldimügaraid, jäädes pidevalt jalgu autodele ja bussidele. Nende hulgas on kehva liikumisega vanureid, lastega vanemaid, samuti võõraid, kes suvalisel hetkel seisma jäävad ja ümbrust uurides end positsioneerida püüavad. Jah, sest lõppude lõpuks on bussijaam ju üks linna visiitkaarte.
Soovitus Tallinnas kandideerijatele: minge ja veenduge ise. Ja pange (pea) tööle!