Kalvi Pukka: raudteeohutus on Edelaraudtee prioriteet

, Edelaraudtee juhatuse liige
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Arvet Mägi/Virumaa Teataja
Edelaraudtee tegevjuht Kalvi Pukka selgitab, et ohutuse küsimuses ei valitse raudteel korralagedus, vaid kõik on täpselt ja väga rangelt reglementeeritud.

Eelmisel nädalal aset leidnud traagilise õnnestusega seoses ning raudteeohutuse teema jõulise esilekerkimisega meedias pean vajalikuks selgitada, kuidas asjad raudteel tegelikult käivad. Ühtlasi kinnitan, et inimeste turvalisus ohus ei ole.

Raudteel toimuvad remonditööd ja liiklus tervikuna ei toimi suvaliselt, vaid on väga rangelt reglementeeritud. Seda reguleerib nii raudteeseadus, raudtee tehnokasutuseeskiri kui ka ettevõttesisesed normdokumendid. Lisaks ohutuseeskiri. Nende dokumentide alusel on Tehnilise Järelevalve Amet kinnitanud ja ettevõttele väljastanud ohutustunnistuse. Lisaks Tehnilise Järelevalve Ameti poolt väljastatud ohutustunnistusele omab Edelaraudtee ka ISO juhtimissertifikaati. Seega on ettevõttes kõik tegevused ning protsessid auditeeritud topelt.

Samuti tahan rõhutada, et Edelaraudtee läbis Tehnilise Järelevalve Ameti ohutustunnituse taotlemise protsessi eelmisel aastal, mille käigus kontrolliti ameti poolt üle kõik kasutusel olevad eeskirjad, korrad, juhendid ning protsessikirjeldused. Nende normdokumentide alusel, mis on Tehnilise Järelevalve Ameti poolt heaks kiidetud, toimub tegevus ka täna. Viimane ISO audit viidi ettevõttes läbi käesoleva aasta juunis ning ühtegi mittevastavust ei tuvastatud.

Hetkel meil kehtiv raudteel tööde teostamise ohutusjuhend võimaldab teatud tööoperatsioone teostada ilma kehtivat liikluskorraldust muutmata. Sellisel juhtumil peab töötsoon olema nõuetekohaselt tähistatud ning vedurimeeskond saab informatsiooni võimalikust ees ootavast ohust läbi tööde piirkonda paigaldatavate liiklusmärkide.

Tahan siinkohal juhtida tähelepanu veel sellele, et raudteel on oma liiklusmärkide süsteem, mis mõeldud eeskätt vedurijuhtidele ning ei pruugi tavainimese jaoks arusaadav olla.

Keerulisemate tööde puhul, kui alandatakse ka sõidukiirust, väljastatakse enne reisi algust veduribrigaadile alati ka nn hoiatuslehed, kus on kirjas konkreetne informatsioon reisil ees seisvatest piirangutest – nii peab see toimuma ka Edelaraudtee puhul.

Lihtsamate raudteel teostatavate tööde puhul tuleb tööde teostajal välja panna signaalmärgid 500 kuni 1500 m enne töötsooni. See kohustab vedurijuhti andma signaali ja ühtlasi hoiatab, et nimetatud vahemaa pärast võib raudteel olla oht ning juhil tuleb olla eriti tähelepanelik. Millised märgid paigaldatakse ning millised nõuded esitatakse tööpiirkonnas töö tegemisele, sõltub omakorda tööde raskusastmest, mõjust rongiliiklusele ja paljust muust.

Kõiki kehtestatud nõudeid on kohustatud järgima kõik alltöövõtjad, kes raudtee tsoonis töid teostavad. Nende tegevust omakorda kontrollivad tee järelevaatajad.

Ka dispetšerid on teadlikud kõigist raudteel teostatavatest töödest ning teostatavad tööd registreeritakse. Infovahetus vedurijuhtide ja rongidispetšeri vahel toimub pidevalt. Edastatakse operatiivinfot, näiteks kui raudteetsooni on langenud puud, mis oleks vaja sealt kiiresti eemaldada või piirab nähtavust võsa. Ka kõik eelkirjeldatud teated registreeritakse.

Tähelepanuväärne on seegi fakt, et käesoleva aasta teetööde hooaja algusest kuni traagilise õnnetuseni, ei ole meile laekunud ühtegi teadet selle kohta, et mõni tööpiirkond raudteel, kus inimesed töötavad, oleks olnud tähistamata või mittenõuetekohaselt tähistatatud.

Eelmisel nädalal aset leidnud traagilise õnnetuse põhjuste väljaselgitamiseks on uurimist alustanud nii tehnilise järelevalve amet, politsei kui ka tööinspektsioon. Sisejuurdlus toimub ka Edelaraudtees. Kinnitan, et ettevõte teeb uurimisorganitega igakülgset koostööd. Mis täpselt tingis traagilise õnnetuse, tuvastab pädevate instantside poolt läbi viidav uurimine.

Edelaraudteele kuuluval infrastruktuuril teostatavate remonditööde hulk aastas keskmiselt:

 

Tööd:

* liiprite vahetus;
* killustiku lisamine;
- ülesõitude remont;
- raudtee rihtimine.

Nimetatuid töid tehakse iga aasta.

Konkreetne statistika:

* Liiprite vahetus viimase 5 aasta jooksul ca 5000 tk aastas;
* Ülesõitude remont ca 5-10 tk aastas ning automaatfoori signalisatsiooniseadmed, täiendava ohutuse tagamiseks;
* Raudtee rihtimine ca 30 km aastas.

Kui palju brigaade on tavaliselt aktiivsel tööperioodil pidevalt raudteel ametis?

Aktiivsel tööperioodil töötab ca 3..5 brigaadi päevas, mis teeb ca 20..25 inimest päevas.

Õnnetuste statistika:

Teetööliste hukkumist viimase 10 aasta jooksul esinenud ei ole, eelmisel nädalal aset leidnud traagiline vahejuhtum on vägagi erakordne.

 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles