Tunnustatud kunstiinimesed Jaan Elken ja Mare Mikof on arvamusel, et võidusammas oleks pidanud olema kõrgem, et Vabaduse väljaku keskkonnas rohkem silma paista.
Elkeni ja Mikofi arvates pidanuks sammas jääma kõrgemaks
«Kahju, et muinsuskaitse sekkumine võidusamba pikkuselt maha niitis just selle üsna suure osa, mis autorite kontseptsiooni järgi vajalik oleks olnud. Seda siis selleks, et Vabaduse väljaku eklektilise, lausa eri sajanditest, aga eriti XX sajandi eri kümnenditest pärit arhitektuuripildi suhtes domineerivat ja Harjumäe suhtes ülevaatavat ning keskset asendit saavutada,» arvas Kunstnike liidu president Jaan Elken
Samuti nõustus väitega tunnustatud skulptor Mare Mikof. «Post oleks pidanud jääma pikemaks ning probleemiks on see, et monumendil peab olema ruumi, et domineerida. Väljak, mis on täis erinevaid traate ja poste, ei ole sellise monumendi jaoks õige koht. Monumendil peab olema ümbrus, milles see jääks silmapaistvaks,» arvas Mikof.
Skulptor lisas veel veidi teema pahupoolelt, et lisaks tuleks teha selgitustööd risti ja selle sümboolikaga seonduva suhtes, kuna ristil olev sümbol näiteks on väga mitmeti mõistetav. Monument ei tohiks olla kahemõtteline, vaid tähendused peaksid olema selged.
«Võidukavandi poolt hääletades oli juba teada, et «nüüd alles töö algab». Nii mastaapsete, ümbritsevat linnaruumi ja keskkonda põhjalikult muutvate projektide puhul on see tavaline,» rääkis Elken
«Alver-Trummali tehtud väljaku üldplaneering toetab Võidusammast ka materjalide tasandil - rabavalt massiivne horisontaalne graniit ja vastanduseks vertikaali joonistav klaas. Visuaalse semiootika seisukohalt ongi väljaku uus planeering koos paljastunud vanade ehituskehamitega mälestussamba lahutamatud osad,» kiitis Elken siiski üldmuljet.
Elkeni sõnul on tema enda kõhklused klaasi kui materjali sobivuse üle püsivuse ja turvalisuse seisukohalt nüüd pühitud ja pimedal ajal täisilluminatsioonis on vaatepilt lausa lummav. Esmatähtis on, et see sammas nüüd valmis on ja väärikal moel mäenõlval kõrgub, ütles Elken lõpetuseks.