Juhtkiri: kohukese uus tase

Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Urmas Nemvalts

Valimisreklaam, mis polegi valimisreklaam.

Nädal tagasi kirjutas Postimees oma juhtkirjas eelseisvast valimisvõitlusest: «Vaevalt et Keskerakond jätab meid üllatamata trikkidega stiilis «kohuke hoolib».» Ja tõesti, valimisvõitlus pole veel õieti alatagi jõudnud, aga esimene välireklaamikampaania demonstreerib juba küüniliselt, millise muretusega peab Tallinna võimupartei maksumaksja rahakotti enda omaks: Põhja-Tallinna linnaosa vanema ja tema asetäitja välireklaamid on makstud kinni tallinlaste taskust.

Loba sellest, et üks tahab kutsuda niiviisi inimesi rohkem liikuma ja teine teatada uue spordihoone ehitamisest, on lihtsalt piinlik. Nende inimeste nimed on meelega ütlemata jäetud, sest pole mingit tarvidust neile ka siin veergudel reklaami teha.

Kahjuks näitab varasem praktika, et kus on, sinna tuleb juurde. See tähendab, et need kaks funktsionääri pole ainsad ega ka jää ainsateks, kes valijale tema oma raha eest kampaaniat teevad. Siinkohal võiks pikalt ja laialt keskerakondlastele selgitada, miks pole ilus lasta oma valimisreklaami linlaste taskust kinni maksta, kuid see sõnum poleks asjakohane. Tegemist pole valimisreklaami, vaid jokk-reklaamiga. Kohuke on saavutanud täiesti uue taseme.

Sest mida ütleb isik reklaamil? Midagi toredat ja head ning on ise ka kena ja rõõmus. Kas sellel on mingeid viiteid erakonnale? Pole ju, roheline värv on niisama ilus, rahustav pealegi. Niisiis, rõõmus linnaametnik ütleb inimestele rahustavas toonis midagi head.

See pole valimisreklaam, vaid munitsipaalinfo ning arvestades, kui harva inimesed Ansipi valitsemise all midagi head kuulda saavad, tulebki linnal linlaste vaimse tervise hüvanguks selliseid reklaame teha.

Tegelikult on see muidugi poliitiline välireklaam ja seda ei muuda millekski muuks asjaolu, et puudub «K». Sest kui tahta siiralt linlastele meelde tuletada, milliseid võimalusi Tallinn pakub, siis võiks ka linnavolikogu sotside fraktsiooni kuuluv kirjanik inimesi raamatukokku kutsuda ja Reformierakonna fraktsiooni kuuluv perearst õigeaegse tervisekontrolli vajadusele tähelepanu juhtida. Kuid selliseid reklaame Tallinnas pole, on vaid Keskerakonna ridadesse kuulujad tulevikuplaane tutvustamas.

On loomulik, et valimistel kandideerijad teevad reklaami. Kuid on täiesti ebaloomulik, kui seda nimetatakse inimeste informeerimiseks ja lastakse linna rahast kinni maksta.

Eriti talumatuks muudab tallinlaste jaoks linnavalitsuse võtted see, et hoolimata kriitikast jätkub nende kasutamine Tallinna TV vääramatu järjekindlusega. Ning ei julge loota, et need suured «teabeplakatid» säästavad postituskampaaniatest – roheliste voldikute aeg saabub pärast 16. septembrit, kui algab poliitilise välireklaami keeld.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles