Kahjuks tema lootus ei täitunud ning õnnetuses hukkus praegustel andmetel 78 inimest.
Neljapäeval räägiti korraks ka 80 hukkunust, ent eile teatasid kohalikud võimud, et see oli eksitus, mis tulenes surnute rasketest põletushaavadest ja teistest vigastustest, mis muutsid nende tuvastamise keeruliseks. Samas ei saa endiselt rääkida lõplikust hukkunute hulgast, sest haiglas viibijaist ligi 30 on endiselt kriitilises seisus.
Seesama rongijuht, 52-aastane Francisco Jose Garzon Amo, on nüüdseks ametliku kahtlusalusena vahi alla võetud. Galiitsia autonoomse piirkonna politseiülema Jaime Iglesiase kinnitusel süüdistatakse teda hoolimatus tegutsemises.
Hispaania meedia kirjeldab Garzon Amod põhimõtteliselt rongirullnokana, kes postitas oma Facebooki-lehele korduvalt teateid rongiga kihutamise rõõmudest. Näiteks võis sealt leida pildi rongi spidomeetrist, mille osuti on 200 peal, allkirjaks tekst: «Ma olen piiri peal. Enam kiiremini ei saa sõita, muidu saan trahvi.» Tema profiil on nüüdseks küll maha võetud, ent Hispaania meedia andmetel leidus seal ka järgmine postitus: «Milline lõbu oleks kihutada võidu politseiga ning neist mööda sõita ja nende radar hulluks ajada, hehehe. Kui suur trahv see Renfele oleks.»
Firma Renfe, kellele rööbastelt välja sõitnud rong kuulub, rõhutas samas, et tegu on nende ettevõttes juba 30 aastat töötanud kogenud vedurijuhiga. Lisaks kinnitati, et rongi tehnilisest seisust tulenevad viperused pole õnnetuse põhjusena kuigi tõenäolised – alles õnnetuspäeva hommikul läbis rong rutiinse kontrolli. Raudteefirma tunnistas sedagi, et rong oli viis minutit graafikust maas, mis toetab hüpoteesi, et kihutamine oli tahtlik.