Rakvere Hamlet

Rein Veidemann
, TLÜ EHI / Postimees
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üllar Saaremäe
Üllar Saaremäe Foto: Andres Haabu

Ajaloos on Rakverel tulnud olla mitmel korral rindelinnaks. Jaan Kross on «Rakvere romaanis» kirjutanud suureks linna võitluse oma õiguste eest. See oli ühtlasi allegooria Eesti võitlusele võõrvallutajate vastu ehk südametunnistuse vastasseisule pimeda võimuihaga.

Shakespeare’i neljasaja-aastane tragöödia ühest hukkumisele määratud Taani printsist ja tema riigist kõlab korraga nii karjatuse kui hingekellana tänase Eesti poliitikategemisele. Roman Baskin leidis sobiva olevat seda ette mängida just Rakvere linnuses, kutsudes Hamletiks punkarihingega ja veerand sajandit oma unistuste rolli oodanud Üllar Saaremäe.

Nii ta seal nüüd mässab, see Rakvere Hamlet «poeetilises road-movie’s», nagu ta etendust nimetab. Hukkumine laval ei võta lootust südametunnistuse ärkamisele. Kui veel on järel riiki, kus ärgata.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles