Reedeses Postimehes kerkis üles vaidlus õigusteaduse õpetamise kvaliteedi üle Tartu Ülikoolis ja Tallinna Ülikoolis («Õigusõpe ajas ülikoolid teravusi vahetama», PM 05.07). Kuna Tallinna Ülikooli (TLÜ) prorektor Priit Reiska vastandus selles artiklis mitmetele minu esitatud mõtetele, selgitan teemat natukene laiemalt.
Prorektor Priit Reiskaga saab kindlasti nõustuda selles – nagu ta intervjuus ERRile mainis –, et dubleerimine on teretulnud konkurents, kui mõlemal on olemas piisavalt õppejõude ja kompetentsi ning üliõpilasi.
Lahku hakkavad meie vaated minema niipea, kui hakata hindama, kas TLÜ-l on olemas piisav hulk kompetentseid õppejõude õigusteaduse õpetamiseks. Prorektor Reiska püüab seda väita, toetudes ülikoolide õppekavade üleminekuhindamise tulemustele. Kui prorektor Reiska oleks aga lugenud üleminekuhindamise ajal tehtud ekspertide komisjoni arvamust TLÜs pakutava õigusteaduse õppekava kohta, siis ta poleks ilmselt seda teemat üles tõstnud. Ekspertkomisjoni arvamuses on sõna-sõnalt kirjas:
«Eestis kehtivat õigust õpetavad isikud ei ole õpetatavates valdkondades sisuliselt arvestatavaid teaduspublikatsioone avaldanud, mis koos asjaoluga, et osa õppejõude õpetab samaaegselt üsna mitut ja sisu poolest erinevat distsipliini, tekitab küsimusi õppe läbiviimise kvaliteedi osas.»
Ning: «Eestis juristi haridust eeldavatel klassikalistel erialadel (advokaat, kohtunik, notar, pankrotihaldur, prokurör) töötamiseks ei anna hindamiseks esitatud õppekavade läbimine komisjoni hinnangul piisavat ettevalmistust.»
Kuidas siis TLÜ õigusõppe aluseks olev eraülikool Akadeemia Nord nii hävitava hinnangu järel lõppkokkuvõttes ikka positiivselt hinnatud sai? Ekspertkomisjon oli ka selles osas avameelne: