Päevatoimetaja:
Mart Raudsaar

Juhtkiri: Eesti reklaaminäod

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Urmas Nemvalts

Kampaania Robbie Williamsiga, omas nišis massiivne

Kuidas üleilmses kirevas tihedalt võrgustunud meediapildis end nähtavaks ja atraktiivseks teha? Sellele küsimusele otsivad turundusgurud pidevalt vastuseid niihästi Tallinnas kui Kuala Lumpuris. Otsib erasektor ja otsivad riigid. Universaalset lahendust ei ole.

300 000 eurot, mille Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus (EAS) on otsustanud panustada koostöösse ülipopulaarse Inglise laulja Robbie Williamsiga, annab Eesti tuntuse tõstmisel kahtlemata teatava tulemuse, kuid ilmselt ei maksa luua illusiooni, et pärast kampaania lõppu teab suurem osa eurooplasi, kus asub Eesti ja tema pealinn, millist keelt siin räägitakse ja mis värvi on riigilipp.

Turundusasjatundjad rõhutavad elamuse tähtsust ning siin näib EAS minevat kindla peale. Algatatakse sotsiaalmeediakampaania, kus Williamsi rohkearvuline austajaskond peibutatakse ise videolõike luues sisu tootma. Parimatele auhinnaks lend Tallinna ning kohtumine oma iidoliga. Ning muidugi teeb ristmeedia õnnelikest võitjatest omakorda Eesti ja Tallinna reklaaminäod. Lisaks salvestatakse Williamsi kontsert Tallinna lauluväljakul, mis peaks kõigi meediumide peale kokku viima Eesti ja Tallinna 32 miljoni kontaktini.

Samas ei tohi lasta end miljonitest eksitada. Võrdluseks – näiteks vaatas 2002. aastal Eurovisiooni lauluvõistlust Tallinnas hinnanguliselt 166 miljonit televaatajat. Pealegi on maailm üha nišistunum ning nii ülipopulaarne kui Williams ka ei ole, on paadunud austajaskond tegelikult käputäis nende kõrval, kes tema loomingut ega teda ennast ei tunne. Eeltoodu ei tähenda, et ise aktiivselt tegutseda ei tasu. Vastupidi! Loota, et Lonely Planeti taolised turismikanalid meid «avastamata aardena» varem või hiljem üles korjavad, on magava kassi lootus hiirt püüda.

Pigem tuleb eri nišše uurida ning mitte unustada pakkuda tuge eestlastest kuulsustele. Võtame või kultuurivaldkonna. Klassikalise muusika elav legend Arvo Pärt on selle muusikastiili austajate silmis tõeline maailmanimi. Näitleja Risto Kübara edukas ülesastumine ja laiemalt NO99 arenev koostöö maineka Saksa sõnateatriga Münchner Kammerspiele pöörab meie poole palju uusi huvilisi silmapaare.

Või näide spordist. Sumomaadlejat Kaido Höövelsoni ehk Barutot teab Jaapanis iga põlvepikkune poisike ning kohaliku ajakirjanduse tähelepanu jagub vägilasele kindlasti ka pärast karjääri lõppu.

Lähiajal maksab meil aga pöialt hoida nädalavahetusel maailma mainekaimal velotuuril Tour de France’il startivale Rein Taaramäele, kes kannab võidusõidul ka Eesti meistri särki. Jalgrattasport on igasuguse kahtluseta Lääne-Euroopas kümneid miljoneid köitev spordiala – Jaan Kirsipuu omaaegsed etapivõidud ning kuus päeva liidrisärgis (1999) jättis paljudele meelde nii eestlasest jalgratturi kui tema väikese kodumaa.

Tagasi üles