Selget tooni kogu aasta tegevusele andis poliitika, mida valitsuse tegevuskavas tegelikult üheselt kirjas pole – kultuuriasutuste lahtiriigistamine (NB! mitte segada ära omaaegse privatiseerimisega). Lisaks kolmele riigiteatrile (NUKU, NO99 ja Vanemuine) on riigi poolt moodustatud sihtasutuseks teel ka mitmed muuseumid ja vähemasti üks suur muusikakollektiiv.
Ühe teatri – SA Nuku – sees ja ümber toimunu näitas, et riigiasutuste ülemineku ettevalmistamine eraõiguslikeks nõuab igal üksikul juhul omaette stsenaariumit. Kui riik oma vastutust kultuurivaldkonnas vähendada tahab (aga see just ongi tegelikult sihtasustamiste eemärk), võib kaasneda hulgaliselt kasvavat kahju nii materiaalses kui maine mõttes. Üks teater on eesti kultuuris nii erilisel kohal olev asutus, et tema kunstilised- või finantsraskused (või mõlemad koos) peaks olema nagu Kreeka kriis, millele ühiselt läbi keskuse appi tõtatakse. Ministri retoorika (ja seega valitsuse positsioon), et vastutav on üksnes vastava sihtasutuse nõukogu, ministeerium ei saa midagi teha, on vastupidine riigi põhiseaduslikele ülesannetele kultuuri ja rahvuse püsimise vallas. Mitte et sihtasutus kultuuriorganisatsiooni vormina oleks iseenesest halb - edukaid näiteid on kultuurimaastikul mitmeid. Lihtsalt ühe lauaga kõiki asutusi lahtiriigistada pole vajalik ega otstarbekas.
Võimalusi mitteriiklike muuseumide toetamiseks täpsustas aasta alguses valitsuse heakskiidu saanud uus muuseumiseadus. Olulisim oli aga rahvusvaheliste näituste kahjuhüvitise süsteemi loomine. See annab meie muuseumidele võimaluse korraldada rohkem kõrgetasemelisi (loe: kallemaid) näitusi, mis tulevad siia väljastpoolt Eestit. Näituste kindlustamise igivana probleemi lahendas valitsus vormis, kus juhul kui teosed saavad siin kahjustada, tagab riik selle hüvitamise riigieelarve vahenditest. Sama skeemi kasutatakse ka Eesti näituste puhul välisriikides.