Praegusel standardiseerituse ajastul löövad tööjõuturul läbi eelkõige kiirelt mõtlevad ja tegutsevad inimesed. Kokk peab restorani köögis teatud kiirusega toimetada suutma, ajalehe toimetuse töötaja peab suutma nädala või päeva jooksul teatud arvu artikleid kirjutada jne.
Samas ei ole kõigil inimestel selliseks toimetulekuks eeldusi. Nad suudavad teha väiksema koguse kui ette nähtud, kuid samas võib sellel väiksemal kogusel olla erilisem kvaliteet. Näiteks toit võiks olla uudne, tavamenüüst erinev ja artikkel võib pakkuda põhjalikumat analüüsi ja välja tuua selliseid nüansse, mille väljaselgitamine nõuab pikka uurimustööd.
Kas meil jätkub tarbijaid, kes tunnevad vajadust standardist erineva toote või teenuse järele? See võimaldaks tööle võtta ka neid, kes ehk praegu rakendust ei leia. Kas inimesed läheksid sellise töötaja juurde, kes on välja töötanud tavapärasest erineva toote või osutab teenust teistmoodi?
Kas inimesed eelistavad osta töötajalt, kes särab rõõmust, sest teda tunnustatakse seal, kus ta töötab? Kas õnneliku töötaja toodetud toode või osutatud teenus võiks erineda näiteks sellise töötaja tootest või teenusest, kes teeb oma tööd vastumeelselt, ainsaks eesmärgiks oma igapäevase leiva väljateenimine? Teenuse puhul on vahe kergemini tajutav, sest ostja puutub teenuse osutajaga vahetult kokku.
Igal juhul tasub juhtidel mõelda, kuidas saavutada, et tema töötajad oleksid just sellised, kelle käest tahetakse osta. Mul on raske uskuda, et mõni juht läheks tööle mõttega, et küll ma täna alles keeran, teen neil elu võimatuks. Aga samas tuleb sellised olukordi siiski ette, kus juht oma käitumise või suhtumisega teeb mõnel alluval või kõigil korraliku tulemusliku töö tegemise võimatuks või vähemalt segab seda oluliselt. Miks see nii on?