Kas publikust võib väsida?
Ei. Et jälle on saal täis?
Vastupidi, et jälle pole saal täis.
Siis on viga sinus endas. Siis oled midagi valesti teinud.
On sul olnud selliseid põrumisi?
Kindlasti. Algusperioodil, kui publik ei osanud minusse suhtuda ja mina ei osanud endasse suhtuda, arvates endast rohkem, kui ma selleks ajaks võimeline olin. Arvasin, et olen lavastaja nr 1 ja teen tagataskust hitte. Mida ausamalt teed teatrit iseenda jaoks, seda selgemalt näeb seda publik, ja mida rohkem sa teed lugusid, mis sind ennast puudutavad, seda kindlamalt puudutab see saalis olevat inimest. Loomulikult on maitsed erinevad, annan aru, et NO99s käivad inimesed ei pruugi ühest või teisest Rakvere teatri etendusest midagi pidada.
Samas, teatriuuenduslikke elemente oleme lavastusest kasutanud küll. Julgeksin tuua näiteks repertuaaris oleva Jaanika Juhansoni «Jane Eyre’i», aga neid on teisigi, näiteks Andres Noormetsa üliõnnestunud «Tuulte pöörises». Aga paratamatult jõuame selleni välja, et peame olema igas oma žanris head. Kas me seda jõuame ja suudame, see on teine asi.
Repertuaaripoliitikat analüüsides leidis Karulin, et vähe on lavastusi, mis tegeleks kohalike probleemidega.
Võtan osaliselt kriitika omaks, sest selle nurga alt pole lavastusi otsinud. Iga hooaeg neid teha ei saa, sest mängime üht lugu kolm-neli hooaega. «Jaanitule», mida pean oma parimaks lavastuseks, võttis Rakvere ja teatrilinnade publik väga hästi vastu, kuid maal küsiti, et miks me peame seda vaatama, mul on endal naabrid samasugused, ma ei pea selleks piletiraha maksma, et näha, kuidas kaks joodikut oma eluga hakkama ei saa. Siit võib tõesti järeldada, et maal oodatakse meelelahutust, mitte aga sotsiaalkriitilist pilku tänapäeva Eestisse. Nad ei taha kunstilist üldistust ja tõdeda, et ahaa, nii see elu siin meil on, vot kui täpselt nad on ära tabanud.