Reformierakond tuli uue «Uhke Eesti üle» kampaaniaga välja väga õigel ajal ning üle hulga aja on partei leidnud sellele sõnumi, millega saavad praktiliselt kõik nõustuda, kirjutab meediakonsultant Kirsti Ruul Postimehe arvamusportaalis.
Kirsti Ruul: Reformierakonna uhkusekampaaniaga saavad nõustuda kõik
Reformierakonna alustatud eelkampaania oli pigem oodatud, mitte ootamatu sündmus. Esiteks on teine koalitsioonipartner IRL juba eelkampaaniaga alustanud, küsides nn valijatelt taaskord arvamusi ja tagasisidet. Teiseks näitasid nii eelmised parlamendivalimised kui ka IRL eelkampaania, et valmiskampaania mahul on otsene mõju erakonna toetusele.
Kampaania sõnum «Uhke Eesti üle!» on väga leidlik. Esiteks toetab see Reformierakonna juhtfiguuride põhiväiteid, et Eestil on läinud kriisiaastatel väga hästi ning kindlasti leiab iga inimene midagi, mille üle isiklikult Eestis uhke olla. Üle hulga aja on Reformierakond tulnud välja kampaaniasõnumiga, millega saavad praktiliselt kõik nõustuda. Raske oleks leida rühma, kes võiksid sellise kampaania vastu protestida või plakatitega tänavale tulla.
Sõnumit toetas peaminister ja Reformierakonna esimees Andrus Ansip ka erakonna üldkogul peetud kõnega, kus ta leidis Eesti inimarengu aruandest just need aspektid, mis Eesti üle uhkust tundma panevad. Seega on emotsionaalne sõnum saanud ka teadusliku kinnituse. Kampaania alguse ajastus erakonna üldkogule andis teatavat rühikust ka Reformierakonna suuresti samaks jäänud juhatuse liikmetele.
Võimuerakonnal on keerulisemgi head kampaaniasõnumit leida kui opositsioonierakonnal. Lubaduste andmise puhul tekiks küsimus, miks ei ole erakond, kes on võimul olnud nii pikalt, et nooremad inimesed enam Reformierakonna eelset aega ei mäletagi, neid lubadusi juba varem täitnud. Kui Tallinnas saab Reformierakond olla kohalikule võimule vastanduv, siis Tartus ja paljudes teistes kohalikes omavalitsustes mitte. Seega on positiivne sõnum, mis on seostatav väga paljude konkreetsete väidetega, väga hea leid.
Kampaania ajastus on suurepärane, sest praegu ei ole Reformierakonnal ühtegi akuutset skandaali. Kui IRL tegi tänavu veebruaris otsepostituse, mis rääkis võitudest kodukulude allaviimisel, tekitas see negatiivse reaktsiooni, sest inimesed olid saanud äsja esimese uue hinnaga elektriarve ja paljude jaoks oli suurenenud kodukulu väga halb üllatus.
Suveootus, looduse õitsemise aeg ja soodne foon teevad Reformierakonna kampaania ajastuse perfektseks ja väga tõenäoliselt mõjutab kampaania positiivselt ka Reformierakonna reitingut.