Tollal valitsesid Fääri saartel väga tugevad iseseisvumismeeleolud. Loodeti leida naftat. Lamba- ja kalakasvatus olid juba niigi Fääride firmamärgid. Rääkisin sel teemal Fääride asepeaministriga, kes oli iseseisvumist silmas pidades küllalt optimistlik. Iseseisvusreferendum pidi toimuma 2001. aastal.
Ehkki olime Fääridel vaid kaks päeva, jõudsime tänu sealsele jalgpalliliidule ja sealmail elavale endisele Sport-Ekspressi ajakirjanikule Igor Moskalenkole teha suurematel saartel ka ringsõidu. Looduse ilu võttis tummaks: tuhanded kosekesed, lambad järskudel mäenõlvadel, lummavad vaated fjordidele. Ja murukatusega majad.
Alkoholimüük on Fääridel tugevasti piiratud. Torshaveni väidetavalt kuumimas pubis, murukatusega Cafe Naturis pakuti vaid ühte sorti kohalikku heledat õlut ja ühte sorti samuti kohalikku päritolu valget veini. Ja hinnad on eesti inimese jaoks väga kõrged. Fäärlastele mitte, nende palgad võimaldavad lahedat äraelamist.
Muide, nonde aastate Eestit iseloomustab ilmekalt asjaolu, et lendasime koos koondisega Fääridele ja tagasi firma Enimex väikese lennukiga. Tõusul ja maandumisel vappus lennumasin ähvardavalt, kitsas salong oli akendeta. Istud nagu auto pagasiruumis või kohvris, tähendas üks koondislane.
Fäärid on mägised. Saarte ainsa, Vagari lennuvälja rajasid Fääre Teise maailmasõja ajal okupeerinud inglased 1942.– 1943. aastal. Tõusu- ja maandumisrada on sedavõrd lühike, et seda saavad kasutada vaid väikesed ja keskmised lennukid. Enne seda, kui 2011. aastal Estonian Airi tšarteriga Fääridele sõitsime, tegid lendurid Stockholmis läbi spetsiaalse simulaatorikoolituse. Maandumisel Vagari lennuväljale hoiatas komandör, et pidurdus tuleb järsk. Tuligi, ent kaugeltki mitte nii hull, kui arvasime.