Teiseks oluliseks valdkonnaks on kuritegevus ja elanikkonna turvatunne. Kuigi oleme ligi kahekümne aastaga saavutanud raskete kuritegude arvukuse vähendamise osas märkimisväärse edasimineku, võib väita, et kas siin on viimaste aastate jooksul toimunud teatud seisak ja üldjoontes pole meie olukord võrreldavate riikide osas eriti paremuse poole muutunud.
Üheks põhjuseks eriti tahtlike tapmiste ja vägivalla osas laiemalt võib lugeda lähisuhtevägivalla kõrget taset meie ühiskonnas. Kuigi aruanne sellest otseselt ei räägi, peab tõdema, et see vägivalla liik moodustabki enamuse üldises vägivalla ja tapmiste statistikas. See asjaolu viitab sellele, et seni kasutatud tugevad politseilised meetmed raske isikuvastase kuritegevuse vastases võitluses on hakanud ennast ammendama.
Muutuse lähisuhtevägivalla vähendamises peavad tooma nende kõrval muud sotsiaalsed meetmed, nagu hoiakute muutmine ühiskonnas, sallivuse suurendamine, null-tolerants igasuguse vägivalla vastu nii haridusasutustes kui ka kogukonnas laiemalt. Samuti tuleks kaaluda sotsiaalsete meetmete kõrval ka muude, mittepolitseiliste õiguslike meetmete kaasajastamist, mis annaks vägivalla all kannatajatele ühelt poolt nii kindluse oma õiguste kaitseks kui ka meetmed vägivalla peatamiseks.
Edasist vägivalla vähendamist ühiskonnas ei ole mõtet loota vaid korrakaitseasutuste tõhusast tööst ja edaspidi mängib olulist rolli just erinevate riigisasutuste laiapõhjaline koostöö, ühiskonna hoiakutes ja tõhusate avalike teenuste pakkumine neile, kes kaitset vajavad.
Postimehe arvamusportaal küsib sel nädalal riigikogu liikmetelt, millised olid nende olulisemad tähelepanekud Eesti inimarengu aruandest ning mis järeldusi nad selle andmekogu põhjal teevad.