Kaitsepolitseiameti peadirektori asetäitja, filosoofiadoktor Arnold Sinisalu on töötanud süsteemis 20 aastat ning on nüüd valmis kandideerima peadirektori kohale, järelikult sel kohal ka töötama. Kui kaitsepolitseiamet ning teised Eesti Vabariigi julgeolekuasutused ja eriteenistused loodi, siis olid nende materiaaltehnilised olud üsna võrreldavad Pullapää sidejaama või Sutlepa kunagise koolimajaga.
Mitte ühelgi neist kui autonoomsel allsüsteemil (süsteemil, mitte peamajal!) polnud oma kodu ja lõpetatud pole selle kodu ehitamine siiani. Kuna ehitamine jätkub, siis on arusaadav, et noored inimesed, kes asusid kaitsepolitseiametis tööle umbes samal ajal Arnold Sinisaluga, on kas seesmiselt pingul «lihtsalt» ruumilise ebakindluse pärast või muutuvad peidetult küünikuteks, kelle kabinetis pole muud isikupära kui klaasi alla pandud diplomid.
Kaitsepolitseiameti peadirektor peab olema juurat austav majandusmees, mida Arnold Sinisalu kahtlemata on. Senisest veel rohkem läheb seda omadust vaja vähem kui paari aasta pärast, sest siis muutub kindlasti koalitsiooni personaalne koosseis, kuid tõenäoliselt ka kogu koalitsioon, mille julgeolekudoktriini me praegu ei tea, sest kõigist juhtivatest poliitikutest on saanud mõrramehed.
Peadirektori viieaastase töölepingu sisse mahub kolm suurt ülesannet, mis jätkuvad ka viis aastat hiljem. Need on piir Eesti Vabariigi ja Vene Föderatsiooni vahel, küberkaitse (Eestis on see asutustevaheline) ning põhiseaduslik kord.
Piirileppe ratifitseerimist võib pidurdada, aga seda ei saa lõpmatuseni edasi lükata, sest Eesti ühepoolne poolläbilaskvus toimib juba niikuinii. Esitatud kujul on piirilepingu projekt asümmeetriline ning kuigi piirileppeks on kehtivas põhiseaduses koht (vt paragrahv 122) reserveeritud, puudub seal ettekirjutus, mis lubaks selles nii põhimõttelise tähtsusega küsimuses asümmeetriat.