Ainus tõsine projekt, mis võiks meid lähiaastatel aidata, oleks tänapäevaselt kiire rongiliikluse käima panemine Tallinna–Peterburi vahel. GoRailil tuleks võimalikult kiiresti sõlmida leping Venemaa Oktoobriraudteega. Siemensi tehastes valmivad voolujoonelised rongid on veel mägede taga ja läbi tuleks ajada olemasolevaga. Venelastel on olemas oma tehastes valminud nüüdisaegsed vagunid, mis kannatavad välja kiiruse kuni 200 km/h.
Vedurid leiaks ühisettevõte ka. Kui selline veerem liiguks kahe linna vahel kolm korda päevas ja lisaks Moskvasse kaks korda, oleksime soomlastele idasuunal väikevenna staatuses. Vaadake kodulehte www.vr.fi ja veenduge, kui tihe on liiklus Helsingi ja Venemaa vahel. Minister Parts peaks avaldama tõsist survet, et Tallinna–Riia rongiliiklusele elu sisse saada.
Ajal, kui kaubaveod on vähenenud, peaks prioriteediks saama reisiliiklus. Kuna Tartu vaksal ja Ülemiste jaam asuvad kesklinnast kaugel, tasuks mõelda nende juurde parklate rajamisele. Jätad auto päevaks-paariks parklasse ning istud rongi ja sõidad. Kindlasti väheneks neljarattaliste arv niigi autodest umbes ja närvilisel Tallinna–Tartu maanteel.
Omavalitsused peaksid saama suurema sõnaõiguse tuleva aasta 1. jaanuarist jõustuvate sõidugraafikute koostamisel. Rong peab olema käigus siis, kui on nõudlust ja sõitjaid. Arusaadavalt peaksid piletihinnad olema taskukohased. Need võiksid olla kas «täistunni ekspressiga» võrdsed või siis veidi odavamad. Kõik paneb paika konkurents ja pakutav kvaliteet. Sellisel juhul oleks garanteeritud uute rongide täitumus. Jutt rongipiletite hinna kallinemisest külvab ainult segadust ja sõitma ei meelita.