Strossi kirevat ja lõppenud kümnendil ka väga produktiivset loomingut on üsna raske lahterdada. Moodsale menukirjanikule kohaselt on ta kirjutanud tekste paljudes alažanrites: tema sulest on ilmunud küberpunki, kosmoseoopereid, tehnoloogilist singulaarsust käsitlevaid teoseid, lähituleviku poliitilisi ja majandusprobleeme lahkavaid poleemilisi romaane, alternatiivajaloo ja fantaasiakirjanduse piirimaile jäävaid hoogsaid seikluslugusid (nagu kõnealune raamatusari), aga ka õudusklassik H. P. Lovecrafti loomingut pilavaid ja sellele austust avaldavaid tekste.
Maffiaprintsessist Paul Krugmani õpilaseks
Eelnevast paralleelmaailma ja vürstisoo kirjeldusest meenub kogenud ulmelugejale kindlasti Roger Zelazny «Amberi» sari, mille 10 köidet aastail 1999–2012 kirjastuste Varrak ja Fantaasia vahendusel eesti keeles ilmusid, ning «Amberit» on oma suurima inspiratsiooniallikana maininud ka Stross ise. Neid ühendab teatav kergemeelne ja kergekäeline ning mänguline maailmade vahel reisimine ja nende maailmade muutmine, mitme põlvkonna taha minevikku ulatuvad keerukad perekondlikud sugulussuhted ja intriigid, kuid samas on «Vürstkaupmeeste» sari selgelt 21. sajandi meelelahutus, tegelased on moodsad inimesed ja maadlevad tänapäevaste probleemidega tänapäevasel viisil.
Nagu juba öeldud, ei piirdu «Vürstkaupmeeste» saaga ühe paralleelmaailma kujutamisega: peatselt avastab Miriam juhuslikult, et sealsamas Uus-Inglismaal asub kolmas ning üsna aurupungilik paralleelmaailm, mis on arengutasemelt kuskil 19. sajandi lõpus, ning just seal otsustab tsükli kangelanna ennast sisse seada, et oma isiklik varandus teenida. «Vürstkaupmeeste» tsüklit võib vaadelda ka kui omamoodi kapitalismi käsiraamatut ja majandusõpikut, Miriam peab koos abilistega välja mõtlema, mis kaupu millisest maailmast millisesse transportides on vastavas paigas selle arengutaset arvestades võimalik käima panna kõige kasumlikum äri ning seeläbi teenida endale kapital, et saavutada sõltumatus maffiaklannist ja pääseda sundabielust nõrgamõistusliku printsiga. Just seda Strossi romaanide majandusteaduse praktilist külge on kiitnud ka siinmail palju vastuolulist tuntust kogunud Nobeli majanduspreemia laureaat Paul Krugman.