Kuid ainult mõistuse abil pole võimalik Põhja-Koreast aru saada, seda paika panna. See lihtsalt on nii! Me võime rääkida, kuid me ei tea. Meil lihtsalt pole lõplike järelduste tegemiseks vajalikku infot. Piltlikult öeldes oleme olukorras, kus näeme vaid ühte pilti ja see näib meile ainukehtivana. Mõned olulised rakursid jäävad aga tabamata ning teema detailides tundmatuks. Nii peamegi tunnistama, et me ei tea müstilisest Põhja-Koreast suurt midagi.
Sellele vaatamata on üks esimene selle riigiga seostuv märksõna «kurjus». Ja kuigi arusaam selle «kurjuse» kohta põhineb enamasti pigem emotsioonidel kui faktidel, sellega meie märksõnastik Põhja-Korea kohta suuresti piirdubki.
Põhja-Korea võimude huvides pole seda ka muuta. Nad peavad olema või vähemalt näima kurjana, nad vajavad vaenlast – soovitavalt abstraktset –, keda polegi võimalik võita. Sest vaenlase puudumine kaotaks kohe ühe peamise eneseohverduslikest motiividest ja muudaks nälgivate põhjakorealaste igapäevased kannatused mõttetuks. Võimude eesmärk on näidata, et kuigi vaenlast pole keegi ammu näinud, võib ta kohe tulla. Hirm aga mobiliseerib inimesi ja muudab nad mängukanniks sealsete võimude käes, nii saab neid ohjeldada, nendega manipuleerida. Selleks polegi vaja inimesi miljonite kaupa otseselt hukata, inimene kardab niigi ja kuuletub.
Ükski hirmule tuginev režiim pole aga ajaloos püsima jäänud. Miks? Sellele on hea vastuse andnud Karl Ristikivi: «Inimene jääb kõigest hoolimata kindluseks, mida ei saa viimase keldriruumini vallutada ja rüüstata. Seal võib olla alati mõni lõhkemata pomm.»