Võõrus on tingitud paljudest asjaoludest, nende hulgas meie harjumatus inimlaipadega kokku puutuda, kuid osa sellest võõrusest moodustab surnukeha eriline distants selle inimese suhtes, kelle kehaks ta on olnud. Ma ei kavatse siinkohal hüpata filosoofias dualistlikuks positsiooniks kutsutud järeldusele, et inimene on keha pluss hing, ning nimetatud distants tuleneb hinge puudumisest. Aga kui materialistlikult me ka inimeseks olemist ei määratleks, jääb ikkagi kehtima, et kui ei ole enam seda, mis seda keha elustas, kui kehas pole enam elu, siis pole ka inimest. Surnukeha ei ole inimene, kuigi me võime väita, et laip on selle või teise inimese surnukeha. Ja sellepärast saabki öelda, et inimene «on lahkunud», kuigi tema surnukeha on siinsamas meie ees.
Vaielda saab selle üle, kas inimese keha elustab mingi selline alge, mida on võimalik elu psühhofüsioloogilisest toimimisest eraldada (ja mis võiks eksisteerida ka enne ja pärast selle kehaga seotud protsesside kestvust), või on elu ja teadvus taandatavad füsioloogilistele liikumistele keha kudedes, ainevahetusele ja organite tööle. Lõplikku lahendust sellele vaidlusele pole, sest iga vastus sõltub eeldustest ja tõe režiimist.
Võtame ühe lihtsa näite, nägemise. Reduktsionistid on materialistlikul positsioonil, kui ütlevad, et nägemine pole midagi muud kui psühhofüsioloogiline protsess, mis algab valgustundlike retseptorite reageerimisega stiimulitele silma võrkkestal ja lõpeb nende «töötlemisega» aju erinevates osades. Fenomenoloogid väidavad vastu, et kuigi selline protsess võib inimese kehas aset leida, ei koge inimene nägemise puhul mitte ärritajate tekitatud kujutisi silma võrkkestal ega ka nende töötlemist aju närvirakkude poolt, vaid nähtavat objekti ennast. Kui ma näen tooli, siis ei näe ma mitte oma aju töödeldud tooli kujutist, vaid seda tooli ennast. Kusjuures sellist tooli, mis asub väljaspool mind ja minu tajuorganite füsioloogilisi protsesse. Järelikult, ütlevad fenomenoloogid, ei saa nägemist taandada kehasisestele protsessidele. Füsioloogilise reduktsionismi positsioonilt tekib nende arvates moonutatud ettekujutus nägemisest ja sellest, mida nähakse.