Jevgeni Kristafovits.

FOTO: Peeter Langovits / Postimees

Kui me tõstame homode vastu võitlemisel ausse vana testamendi, peaksime järgima seda ka mujal – näiteks hakkama pühapäeval töötajaid tapma, kirjutab piiblihuviline Jevgeni Krištafovitš Postimehe arvamusportaalis.

Tahan tänada EELK Tartu Pauluse koguduse abiõpetaja Kristjan Luhametsa moraali ja kristliku traditsiooni käsitleva artikli (Postimehe arvamusportaal, 18.03) eest, kus ta rõhutas vana testamendi ja Moosese õpetuse aktuaalsust ja vankumatust, ning tegi seda kirikuisa kombel väga delikaatselt ja teiste isikute tundeid säästvalt.

Minu kolleegi Eesti Inimõiguste Keskuse nõukogust, Iivi Anna Masso – see patune naine, kes jättis pühale isale mulje kui homoaktivist – vigu ja eksitusi paljastades võrdles abiõpetaja homoseksuaalset käitumist suguühtega loomadega ja veresugulastega sigitamisega. Pean ütlema, et ammu pole ma Eesti ajakirjanduses nii õpetlikku ja argumenteeritud diskursust näinud kui eelmisel nädal – alates sellest, kui riigikogulane Priit Sibul võrdles TV3 uudiseprogrammis LGBT inimesi zoofiilidega kuni juba mainitud artiklini.

Kuid ometi panevad Kristjan Luhametsa kuldsed sõnad vana testamendi jumaliku päritolu kohta iga kristlase mõtlema, kas me oma argielus ikka alati järgime meie Looja eeskuju ja õpetust, ning kas pole me unustanud tema püha tahet. Seoses sellega tahaksin ma paluda Kristjan Luhametsa ja tema mõttekaaslasi sihtasutusest Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks aidata õigesti tõlgendada mõningaid vana testamendi sätteid, mille rakendamine mulle pisut komplitseeritud tundub.

Järgnevad näited esitas üks Ameerika kristliku raadiojaama kuulaja, kes – nagu minagi – teeb vaid esimesi samme kristlaste pühakirja tundmaõppimises. Mina proovisin toodud näiteid Eesti kontekstis käsitleda, kuid loodan tarkade vana testamendi fännide kogemusele nende sätete kaasaegse eluga sidumisel.

1. «Kui keegi müüb oma tütre teenijaks, siis see ei tohi sulaste taoliselt ära minna.» (2MS 21:7)

Kas sihtasutus Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks teab, mis on Eestis hetkel tütarlaste keskmine turuhind, kui neid isa poolt pärisorjusse müüa? Ja kas poleks spekulatsioonide tõrjumiseks parem, kui taolisi tehinguid saaks sõlmida näiteks Riigiportaalis ID-kaardiga või ainult notari juures? Täiendaks äkki võlaõigusseadust uue lepingu eriliigiga?

2. «Kes peavad saama sulle orjaks ja orjatariks, need ostke ümberkaudsete rahvaste hulgast orjaks ja orjatariks!» (3MS 21:7)

Üks sõber väitis mulle, et ümberkaudsed rahvad, kelle hulgast saab eestlane orjasid hankida, on venelased või äärmisel juhul lätlased, aga kindlasti mitte soomlased või rootslased. Ma pole sellega aga nõus ning tahan teada, kuhu ma pean pöörduma, kui tahan Soome orja.

3. «Ära ligine naisele, kes on kuuverest roojane, ta häbeme paljastamiseks!» (3MS 18:19)

Kuidas ma saan kiiresti tuvastada, kas naisel on päevad või mitte? Ma küsisin seda paar korda oma naistuttavate käest otse, aga miskipärast nad solvusid. Kas sihtasutus Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks poleks valmis aitama koguda allkirju ühisele kirjale Mark Zuckerbergile, et ta täiendaks Facebooki vastava staatusega? Siis oleks asi kohe palju lihtsam.

4. «Kuus päeva tehtagu tööd, aga seitsmes päev olgu teile püha, täielik Issanda hingamispäev; kes siis iganes tööd teeb, seda karistatagu surmaga!» (2MS 35:2)

Üks mu tuttav, kes elab Tartus Karlova linnaosas, veedab kõik pühapäevad oma kuuris, kus teeb füüsilist tööd. Võin anda tema aadressi, et vana testamenti vankumatuks tõeks pidavad koguduse liikmed saaksid ta tänavusel üleriigilisel talgupäeval koos tema kuuriga maha põletada. Teeme ära!

5. «Ära külva oma põldu kahesuguse viljaga ja ärgu olgu sul seljas kuube kahesugusest lõngast, villasest ja linasest!» (3MS 19:19)

Tunnen inimesi, kes külvavad suvilas peenardesse kahe tüüpi seemneid. Ansipil on üldse seemnetüüpe palju rohkem kui kaks. Nägin ka Tartu Kaubamajas inimesi, kelle riided olid korraga villast ja nailonist erinevates proportsioonides. Kolmas Moosese raamat annab täpse juhise, mida tuleb selliste inimestega teha, nimelt:

«Vii needja väljapoole leeri; kõik kuuljad pangu oma käed tema pea peale ja terve kogudus visaku ta kividega surnuks!» (3MS 24:14)

Siin on mul jälle küsimus: väljaspool leeri – kus see on? Kas Tartu linna haldusterritooriumil võib sellist protseduuri sooritada või tuleb eelistada mingit naabervalda?

Kui kõik Issanda pojad ja tütred meie kodumaal lõpuks vana testamendi järgi elama hakkavad, tuleks mu meelest esimesena ette võtta ristiretk Tartust Stockholmi, kus peaks puhastava tulega pühkima maamunalt Gamla Stanis asuva püha Nicolai kiriku, sest selle piiskop on – Püha müristus! – naisterahvas Eva Brunne, kes elab õnnelikus kiriklikus abielus teise naisega ja nad kasvatavad koos poega.

Kui Tartus selleks ristiretkeks mehi väheks jääb, saab alati saata appikutse üle Peipsi idakalda. Seal jagub küllaga endistest kommunistidest õigeid kristlasi, kes on oma riigis «homoseksuaalsuse propaganda» terve maailmale kadeduseks juba kriminaliseerinud.

Tänan veel kord EELK abiõpetaja Luhametsa selle eest, et ta tuletas meelde, et Jumala sõna on «täiesti selge» ja muutmatu ning kutsun üles kristlikke traditsionaliste jätkuvalt võitlema kõigi vana testamendi sätete rakendamise eest!

Kristlik organisatsioon SA Perekonna ja Traditsiooni Kaitseks algatas hiljuti allkirjakampaania homode vabaabielu ehk samasooliste paaride kooselu seadustamise vastu. Politoloog ja presidendi nõunik Iivi Anna Masso märkis seepeale Postimehe arvamusportaalis, et kristlus ei pea tähendama homode vastu võitlemist. Loo juures oleva lugejagallupi vastused küsimuses, kas homokooselu vajaks täiendavat kaitset, jagunevad ligikaudu pooleks, andes väikese edumaa siiski seadusemuutmise vastastele.