Kattel:See teeks valimisi ja laiemalt poliitilist diskussiooni läbipaistvamaks. Tõenäoliselt tõstaks see ka poliitikute vastutust, eriti kui ei toimu parteisisest häälte ülekandmist: järgmistel valimistel peab konkreetne kandidaat oma tegude eest vastust andma.
Kaotatakse e-hääletamise võimalus.
Toomla: Ilmselt ei juhtuks suurt midagi, valimisosalus võib natuke langeda.
Saarts:Võibolla langeks veidi valimisaktiivsus ja just paremerakondadele antud häälte arv. Mõju poleks aga siiski nii märkimisväärne, et seniseid jõuvahekordi Eesti poliitikas oluliselt mõjutada.
Kattel: Seni, kuni eksisteerib digitaalne lõhe ja kõigil ei ole ligipääsu e-vahenditele, on tõepoolest võrdlemisi kummastav, et rakendame sellist võimalust, mis erineb tavavalimisest. Saab ju e-hääletamisel antud häält muuta, valimisperiood on pikem jms. Ka e-valimiste tulemused erinevad võrdlemisi palju üldistest tulemustest.
Hääletamine muutub avalikuks, et iga inimene saaks kontrollida, kellele tema antud hääl läks ning et saadik teaks oma valijaid.
Toomla:Valija teab niigi, kelle poolt ta hääletas. Selleks, et seda saaks kontrollida, peab valija vastavale sedelile kirjutama oma isikuandmed. Siis pole valimised enam salajased. Samuti - kui saadik teab konkreetselt oma valijaid, siis valimised ei ole enam salajased.
Saarts:Paljud loobuksid sel juhul valima minekust. Hääletuse salajasuse nõue on demokraatlike valimiste alusprintsiip, mille eiramine tõstaks Eesti kohe pigem mitte-demokraatlike riikide kategooriasse.
Kattel:Ma arvan, et see rikuks põhilist demokraatlikku põhimõtet: ma võin valida keda tahan ja mind ei ole võimalik minu valiku eest kuidagi karistada. See on äärmiselt oluline demokraatlik põhimõte, mille muutmine ei muudaks kindlasti midagi paremaks, vaid vastupidi.