Sõitsin samuti Tallinnast välja. Veetsin umbes kuu aega erinevate sõprade juures. Aegamööda selgus, et KGB on otsustanud kogu loo maha vaikida. Hiljem kuulsin eri allikatest, et KGB pidas paremaks mind mitte vahistada, sest olin üsna tuntud muusik. KGB ilmselt ei tahtnud, et kogu aktsioon oleks jõudnud laia avalikkuseni.
Linlaste seas aga levis jutt ratsamehest suust suhu. Pidasin oma eesmärgiks, et inimesed hakkaks kaotama järk-järgult hirmu punaste ja KGB ees. Samuti et punastele hakkaks jõudma teadvusse, et sinimustvalge lipp on nüüd lehvinud nende valitsushoone ees ja Toompea lossi hoovis ning et see kõik jõuaks nende teadvusse kui pika nõukogude ajastu lõpu algus.
Hiljem, Eestist lahkumise eel, oli mul KGB-meestega mitmeid konflikte ja ülekuulamisi, aga kordagi ei mainitud seda ratsutamise-lugu. Küll aga soovitati mul nii-öelda heaga siit riigist kohe lahkuda.
Kindlasti leidus neid, kes mind toona ratsutamisel ära tundsid. Külastasin 2008. aastal taas Eestist ja isa näitas mulle fotot, mis on pildistatud hetkel, mil ratsutasin üle Vabaduse väljaku. Ülesvõte oli isale saadetud tundmatult isikult juba mitukümmend aastat tagasi. Pilt saadeti isa kodusele aadressile, foto tagaküljel oli vaid kuupäev: 24. veebruar 1987.
Trikoloor, millega ma Tallinnas lehvitasin, on aga siiani alles. Pärast Austraaliasse naasmist saatsin selle Eesti Lipu Seltsile.»
Kes lasi läbi ideoloogilise diversiooni?
Lisagem lõpetuseks, et 1987. aasta 3. märtsil toimus EKP Keskkomitee büroo istung. 20. päevakorrapunkti all otsustati autasustada gruppi Eesti NSV siseasjade organite töötajaid medaliga «Eeskujuliku töö eest ühiskondliku töö kaitsel».
Võimalik, et nii mõnigi asjamees mõtles neil päevil: kellel küll jäi juba ammu ette teada «ohtlikul» ajal ehk 24. veebruari keskpäeval Tallinnas puudu vajalikust nõukogulikust valvsusest, et toimuda sai selline ohtlik «ideoloogiline diversioon»? Eesti NSV kriminaalkoodeksi keeles oli ilmsesti tegemist avaliku korra kuritahtliku huligaanse rikkumisega, raskendavateks asjaoludeks ettekavatsetus ning grupiviisiline läbiviimine. Seega, süüdi tuleks mõista mõlemad, nii ratsanik kui ka tema hobune.
Artikkel põhineb Küllo Arjakase kevadel ilmuval raamatul «Eesti lipp».