Esiteks võib väita, et kuna eestlastest sõjapõgenikel on ajalooliselt läinud hästi, lasub meil kohustus kindlustada hea keskkond ka pagulastele, kes tänasel päeval meie riiki sisenevad.
Näeme, et sihtriikides, kuhu 1940. aastatel suundusime, ei pakutud meile sotsiaalseid garantiisid ja enda äraelatamine oli majandulikult raske, nagu väidab ka oponent oma kõnes. Kuna eestlaste eduloo põhjused ei peitu sihtriikide positiivsetes poliitikates, siis ei ole ka Eestil praegu kohustust pagulaste siinset heaolu prioritiseerida.
Teiseks on võimalus toetada seisukohta, et kuna eestlased, kes pagesid, suutsid kuhugi kanda kinnitada, peaksime kõik varjupaigataotluse esitanud vastu võtma.
Siinkohal on oluline mõista, et riigid, kuhu Eesti pagulased jõudsid, said sisserändest kasu. Näiteks Kanada, Austraalia, Uus-Meremaa, USA ja Ladina-Ameerika riigid said sisendi meie kvalifitseeritud vähenõudlikust tööjõust.
Kuna tollal oli üldine migratsioon, rääkimata selle strateegilisest regulatsioonist, mida tänapäeva maailmas näeme, palju madalam, võitsid nimetatud riigid oskustööjõust, kes olid valmis töötama väiksema tasu eest kui oma kodanikud.
Tänapäeva pilt aga on kardinaalselt erinev, kuna Eestisse tulevad asüüliotsijad ei täida meie tööturuvajadusi ning ei ole kultuuriliselt niivõrd kergesti integreeritavad kui meie eelmine generatsioon oma sihtkohtades. Seega ei saa meil tänapäeval lasuda kohustust, sest meie riigi jaoks oleks see märgatavalt negatiivsem.
Kolmandaks saab läheneda teemale väites, et põhjus, miks me üldse pagulastega tegeleme, tuleneb meie minevikust. Reaalsuses aga reguleerivad riigid tänapäeval pagulasrännet vastavalt pragmaatilistele kaalutlustele. Teise maailmasõja ajal toimus kogu Euroopast põgenemine Ameerikasse ja Kanadasse, kuid sellegipoolest lükkab EL üle 70 protsendi asüülitaotlustest tagasi.