Viimase paarikümne aastaga on pangandus täielikult muutunud. Muutuste üheks mootoriks on olnud arvutiseerimine ja infotehnoloogia. Tänu tehnoloogiale tekkisid muu hulgas kinnisvaralaenudega seotud keeruliselt struktureeritud väärtpaberid, mida pankurid isekeskis alfabeediks nimetasid, sest nende nimetused olid reeglina kolme või enama tähe kombinatsioonid ning mis viisid lõpuks 2008. aastal finantskrahhini.
Tänu infotehnoloogiale on ka pangalaenude ja muude teenuste töötlemine muutnud imeodavaks, mistõttu minimaalsed laenusummad on muutunud üha väiksemaks.
Ehkki mikrolaen on mingites vormides tuntud juba üle saja aasta, tekkis termin ise eelmise sajandi viimastel kümnenditel ning laialdasema tuntuse sai 2006. aasta lõpus, kui Bangladeshi väikelaenude panga Grameen Bank asutajale Muhammad Yunusele anti Nobeli rahupreemia.
Tehnoloogia areng on võimaldanud väike- ja mikrolaenude andmise automatiseerida, selle tulemuseks on ka arvukate SMS- ja kiirlaenukontorite teke.
Sammu edasi on astunud meie väikeettevõte Sõbralaen internetikeskkonnaga isePankur. See keskkond viib kokku väikelaenude võtjad väike- ja mikroinvestoritega ehk nendega, kellel on raha üle ning sooviksid väikeste summadega investeerida.
Seni veel väga tagasihoidlike mahtudega isePankur on nüüd saamas väga prominentse reklaamija – maailma ühe mainekama ajakirja The Economist toimetaja Edward Lucase. Lucas keskendus ettevõtte innovatiivsele poolele – võimaldada inimestel hakata mikropankuriteks ning teenida oma investeeringutelt korralikku tulu.
Samal ajal kui pangad saavad eluasemelaenudelt intressimarginaali kahe protsendi ringis, teenivad isePankuri kaudu väikelaenude andjad 17-protsendilist tootlust, mis iseenesest on väga hea tulemis.