Tartu Kivilinna gümnaasiumi õpetaja Tiina Teppo töötas kaheksa aastat koolis, kuhu koondati Tartu linna õpi- ja käitumisraskustega õpilased − Annemõisa koolis, mis suleti 2004. aastal. Seal kulus mõnikord mitu veerandit, enne kui õpilastel tööharjumused ja rahulik õpimeeleolu välja kujunesid. Järgnevalt selgitab Tiina Teppo, kuidas ta nii raskete klassidega töötas.
Missugune õhkkond Annemõisa koolis valitses?
Tiina Teppo: Kui ma Annemõisa kooli õpetajaks läksin, ei kuulanud seal algul mind keegi. Ühed jalutasid mööda klassi, teised terroriseerisid kaasõpilasi, lõhkusid või peitsid nende asju ära, kord visati tunnis isegi aken kingaga katki. Üks neljanda klassi poiss sõna otseses mõttes märatses ja ma pidin teda seni jõuga kinni hoidma, kuni ta maha rahunes. Poiss polnud varem päevagi koolis käinud − väike Mowgli −, aga selliseid oli mul klassis päris mitu. Üsna õudne olukord, kui meenutada, kuid võtsin seda väljakutsena, tahtsin nendega hakkama saada.
Hakkasin uurima, mis lastele õppimisel raskusi valmistas. 5.−7. klassi õpilase halva käitumise põhjuseks on peaaegu alati õpiraskused. Kui tööleht mõjub hiina keelena, ei maksa imestada, et õpilane läheb närvi. Selle kõrvalt pidasin raskemate lastega maha pikki ja kannatlikke jutuajamisi, kuulasin neid ära, arutlesime.
Istusin ikka ja jälle ühe ja teisega maha ning rääkisime, mis tunnis juhtus, miks just niimoodi läks, jne. Minu põhimõte oli kannatlikkus, kannatlikkus ja veel kord kannatlikkus. See toimis. Mõnigi laps võis algul väga vastikult käituda, aga kui suutsin talle alati rahulikult ja rõõmsalt vastata, muutus ta aasta või juba poole pärast üsna normaalseks lapseks.