Formaalselt on tal selleks õigus, sest põhiseaduse teksti kohaselt peab riigikogu 20 päeva jooksul olema seaduse ära muutnud. Põhiseaduse mõtte kohaselt on aga tegemist võimude lahususe põhimõtte rikkumisega. Viidatud 20 päeva reegel on põhiseaduses selleks, et riigikogu ei eiraks õiguskantsleri ettepanekut.
Me kõik saame aru, et 20 päevaga ei ole tavapäraselt võimalik seadust muuta, ja seetõttu on määrav see, kas riigikogu tegeleb küsimusega või mitte. Antud juhul tegeleb, kuid õiguskantsler ei ole huvitatud asja terviklikust lahendamisest, vaid ainult olemasoleva lõhkumisest. Minu meelest ei ole see riigimehelik. Asutamispiirangud on kehtinud juba seitse aastat ning midagi hullu ei juhtu ettevõtlusvabadusega, kui need piirangud kehtivad veel senikaua, kuni demokraatliku riigi parlament oma tööd teeb.
Õiguskantsler on öelnud, et tema juhindub põhiseadusest ja on leidnud sealt sätte, mille kohaselt tuleb ettevõtlusvabaduse piirangud kindlasti ära kaotada. Mina seda ei usu, et tingimata tuleb ära kaotada. Kasvõi selle pärast, et enne kui keegi põhiseaduse lugemisega jõuab sätteni, mis räägib ettevõtlusvabadusest, möödub lugeja sättest, mis kohustab riiki kaitsma inimeste tervist.
Ettevõtlusvabadus ja kõikide konkurents kõikide vastu ei ole ainus väärtus, mis meie põhiseaduses kirjas on.
Hoopis suurem väärtus on elanike tervis. Selle kaitseks on riigil kohustus kehtestada regulatsioonid, mis ühel või teisel viisil tagavad tervise kaitseks vajalike teenuste kättesaadavuse üle Eesti. Apteegiteenus on kahtlemata selline teenus, ilma milleta ei saa tervise kaitsest rääkida. Kindlasti ei saagi olla apteek igas külas, kuid Eesti olukord on juba selline, et apteek on ainult pooltes maavaldades. Ei ole riigimehelik seda negatiivset olukorda veelgi süvendada.